Czerwcowy numer "Wychowawcy"
"Wychowawca"
czerwiec 2010
Analiza wyników egzaminów końcowych na poszczególnych etapach edukacji, przeprowadzona przez Centralną Komisję Egzaminacyjną, ujawniła niski poziom nauczania matematyki.
Badania pokazują, że obecnie najbardziej zaawansowana wiedza ucznia kończącego liceum jest mniej więcej na poziomie absolwenta ośmioletniej szkoły podstawowej z 1983 roku. Młodzież szerokim łukiem omija kierunki studiów, gdzie wymagana jest matematyka, ponieważ istnieje ogromna przepaść między umiejętnościami maturzystów a wymaganiami uczelni wyższych na kierunkach ścisłych. Jak zachęcić uczniów do samorozwoju w tej dziedzinie? Jak przywrócić matematyce – królowej nauk - należne jej miejsce w polskiej szkole? – o tym w czerwcowym numerze.
Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.
Skomentuj artykuł