W najnowszym numerze "Wychowawcy"
Organizując proces nauczania – uczenia się nauczyciel określa: tematykę, cele, przewidywane efekty, sposoby sprawdzania i oceny osiągnięć uczniów. Do realizacji określonych celów dobiera odpowiednie metody oraz dowolny, odpowiedni dla uczniów sposób na przyswojenie nowego materiału. Zazwyczaj zależny on od uczącego się, uwzględnia jego indywidualne potrzeby i możliwości percepcji. Techniki te mogą zależeć również od treści, które mamy przyswoić. Metody aktywizujące stawiają ucznia w takiej sytuacji, aby odczuwał potrzebę podejmowania działań, jakich od niego oczekujemy. Nabywają oni umiejętność działania w grupach, angażują się w zajęcia, łatwiej przyswajając wiedzę. Nauczyciel jest osobą wspierającą aktywność edukacyjną uczniów.
W numerze listopadowym zaprezentujemy krótkie omówienia poszczególnych form i metod aktywizujących w nauczaniu w odniesieniu do metod tradycyjnych.
Skomentuj artykuł