Im nas więcej, tym weselej. Pomyśl o dziecku!
"Im nas więcej, tym weselej. Pomyśl o dziecku!" - to hasło zainaugurowanej w środę kampanii społecznej "Fundacji Mamy i Taty". Organizatorzy chcą przekonać rodziców jedynaków, aby rozważyli decyzję o kolejnym dziecku, ponieważ rodzeństwo zapewnia lepszy rozwój.
"Różne badania pokazują, że ponad 80 proc. Polaków chce mieć dwoje lub więcej dzieci, a jednocześnie prawie połowa małżeństw wychowuje tylko jedno dziecko" - mówił w środę na konferencji prasowej prezes Fundacji Mamy i Taty Paweł Woliński.
Wyjaśnił, że celem tegorocznej kampanii fundacji jest zachęcenie rodziców, a szczególnie rodziców jedynaków, by rozważyli decyzję o powiększeniu rodziny. "Chcemy przypomnieć rodzicom, że dla dzieci często dużo ważniejszą niż potrzeby materialne jest potrzeba posiadania rodzeństwa" - dodał.
"Osoby, które mają jedno dziecko, zwykle tłumaczą to barierą finansową, np. że nie mają dodatkowego pokoju dla kolejnego dziecka" - podkreślił Woliński. Jak przekonywał, jedynakom do dobrego rozwoju bardziej potrzebne jest rodzeństwo niż osobny pokój czy nowy model telefonu. "Jeżeli chcę wszystkiego co najlepsze dla swojego dziecka, to trzeba pomyśleć o rodzeństwie" - mówił.
Z wykonanych na zlecenie fundacji badań wynika, że jako główne argumenty przeciwko posiadaniu dzieci młodzi ludzie wymieniają fakt, że opieka nad nimi zabiera cały wolny czas (51 proc.), że posiadanie dzieci kosztuje zbyt dużych wymagań i poświęceń (45 proc.), że posiadając dzieci, trudno żyć pełnią życia (41 proc.).
Natomiast jako motywy posiadania dzieci najczęściej wskazywano, że dzieci to największy powód do dumy (80 proc.), że dzieci nadają prawdziwy sens życiu (80 proc.), że obserwowanie dorastania dzieci to największe szczęście w życiu (79 proc.).
Badanie wykonano w dniach 13-16 kwietnia 2012 r. na ogólnopolskiej, reprezentatywnej próbie 1002 osób.
W ramach kampanii przez trzy miesiące w kinach oraz w telewizji emitowane będą spoty z hasłem: "Im nas więcej, tym weselej. Pomyśl o dziecku". Przygotowane zostaną także ogłoszenia w prasie, billboardy, plakaty, a na jednym z portali społecznościowych zostanie ogłoszony konkurs "Fajnie mieć rodzeństwo".
Działająca od 2010 r. fundacja w 2011 r. zorganizowała kampanię społeczną pod hasłem "Rozwód? Przemyśl to", a w 2012 r. akcję pod hasłem: "Miłość - lepiej na całe życie".
Skomentuj artykuł