10 mln osób. Codziennie. Słucha radia w aucie
Ok. 10 mln osób codziennie słucha radia w samochodzie, a liczba ta ciągle rośnie. W porównaniu z 2009 r. przybyło 300 tys. zmotoryzowanych słuchaczy - podał Komitet Badań Radiowych na podstawie badania Radio Track.
W trzecim kwartale 2010 r. codziennie radia w samochodzie słuchało 10,3 mln osób (rok wcześniej było to 10 mln osób). Średnio każdej z nich radio towarzyszyło w aucie przez 123 minuty dziennie.
Najwięcej czasu samochodowi słuchacze poświęcili stacji RMF FM (6,31 proc. ogólnego czasu, poświęconego na słuchanie radia jako takiego), na kolejnych miejscach pod względem udziału w czasie słuchania znalazły się: Radio Zet (3,29 proc.), publiczne Trójka (1,48 proc.) i Jedynka (0,77 proc.). Publiczne: Czwórka i Dwójka oraz Radio Maryja odnotowały 0,06 proc. udziałów.
Największy zasięg radio słuchane w samochodzie ma w porannych i popołudniowych godzinach - w okolicach 7 rano i między 15 a 18 po południu, kiedy najwięcej osób podróżuje do i z pracy. Wtedy radio samochodowe ma włączone nawet 2,8 mln osób w każdej godzinie.
Osoby słuchające radia w samochodzie to głównie mężczyźni (61,3 proc.), przeważnie dorośli, w wieku 25-39 lat (39,9 proc.) i 40-59 lat (35,8 proc.), najczęściej z wykształceniem średnim (51,4 proc.) i wyższym (25,7 proc.).
Wśród osób włączających radio w samochodzie największą grupę stanowią wykwalifikowani robotnicy, ale niewiele mniej jest dyrektorów, przedstawicieli wolnych zawodów, pracowników umysłowych, właścicieli firm.
Realizowane przez Instytut Millward Brown SMG/KRC badanie Radio Track przeprowadzono w okresie lipiec-wrzesień 2010.
Komitet Badań Radiowych tworzą cztery grupy radiowe: Eurozet, Grupa Radiowa Agory, Grupa RMF i TIME SA. Badania Radio Track, które są jedynymi ciągłymi badaniami słuchalności stacji radiowych w Polsce obejmuje pomiarem polskie stacje radiowe aktualnie nadające w kraju na podstawie przyznanej koncesji. Dane zbierane są techniką komputerowo wspomaganego wywiadu telefonicznego.
Skomentuj artykuł