Kanadyjska sieć odzieżowa wypuściła reklamę promującą wspomagane samobójstwo

Kanadyjska sieć odzieżowa wypuściła reklamę promującą wspomagane samobójstwo
Fot. depositphotos.com
catholicnewsagency.com / tk

La Maison Simons, popularna kanadyjska sieć sklepów odzieżowych wypuściła reklamę przedstawiającą śmiertelnie chorą kobietę, która zakończyła swoje życie poprzez wspomagane samobójstwo czyli eutanazję.

Główną bohaterką reklamy jest prawdziwa postać 37-letniej Jennyfer Hatch. Kobieta chorowała na zespół Ehlersa-Danlosa, czyli grupę chorób genetycznych charakteryzujących się nadmierną wiotkością stawów, delikatną oraz (w niektórych przepadkach) hiperelastyczną skórą.

DEON.PL POLECA




Osoby z zespołem Ehlersa-Danlosa muszą liczyć się z ryzykiem przedwczesnego zgonu. Ich długość życia zależy od typu choroby, jednak zwykle kończy się nagle przed 50-tymi urodzinami.

Bohaterka reklamy wybrała eutanazję

Kobieta po tym, jak dowiedziała się, że cierpi na zespół Ehlersa-Danlosa postanowiła poszukać miejsca, gdzie mogłaby poddać się eutanazji. W reklamie Hatch mówi, że „umieranie w szpitalnym łóżku nie jest czymś naturalnym”.

W reklamie opublikowanej 24 października, dzień po śmierci Hatch widać, jak kobieta korzysta z ostatnich chwil swojego życia. - Ostatnie oddechy są święte. Mimo że szukam pomocy, aby zakończyć swoje życie, z całym bólem i w tych ostatnich chwilach wciąż jest tyle piękna – mówi bohaterka reklamy.

W sprawie reklamy głos zabrał Peter Simons, dyrektor generalny firmy La Maison Simons, który „mówi, że poczuł inspirację do opowiedzenia historii Hatch po spotkaniu się z nią na początku tego roku” – czytamy na catholicnewsagency.com.

- To bardziej próba wykorzystania naszej wolności, naszego głosu i przywileju, jakim jest przemawianie i tworzenie każdego dnia, w sposób, który bardziej dotyczy relacji międzyludzkich – powiedział Simons.

Wspomagane samobójstwo w Kanadzie

Od 2016 roku, kiedy w Kanadzie zalegalizowano eutanazję, liczba wspomaganych samobójstw stale rośnie. „W 2016 roku liczba osób, które wybrały eutanazję wyniosła 1018. W 2021 roku odnotowano 10 064 zgonów MAID (z ang. Medical Assistance in Dying – przyp. red.), co stanowi 3,3% wszystkich zgonów w Kanadzie – podaje catholicnewsagency.com.

Spot reklamowy promujący eutanazję wywołał burzę w kanadyjskich mediach. Katechizm Kościoła Katolickiego wyraźnie potępia wspomagane samobójstwo. W KKK czytamy: „Eutanazja bezpośrednia, niezależnie od motywów i środków, polega na położeniu kresu życiu osób upośledzonych, chorych lub umierających. Jest ona moralnie niedopuszczalna. Zaprzestanie zabiegów medycznych kosztownych, ryzykownych, nadzwyczajnych lub niewspółmiernych do spodziewanych rezultatów może być uprawnione. Jest to odmowa ‘uporczywej terapii’”.

Źródło: catholicnewsagency.com / tk

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.
Tomasz P. Terlikowski

Siedem spojrzeń na granicę życia i śmierci

Współczesna medycyna coraz skuteczniej przedłuża życie. Czym się kierować przy rozwiązywaniu wynikających stąd dylematów? Jak do tych problemów należy podchodzić od strony etycznej i duchowej? Na co powinna...

Skomentuj artykuł

Kanadyjska sieć odzieżowa wypuściła reklamę promującą wspomagane samobójstwo
Wystąpił problem podczas pobierania komentarzy.
Nikt jeszcze nie skomentował tego wpisu.