KE naciska: pasażerom należy się zwrot za bilet

KE naciska: pasażerom należy się zwrot za bilet
Unijne prawa pasażerów obejmują wszystkie europejskie linie lotnicze (fot. PAP/EPA)
PAP / wab

Komisja Europejska wzmogła we wtorek presję na linie lotnicze w UE, by zwróciły pieniądze za bilet pasażerom, których lot został anulowany z powodu pyłów z islandzkiego wulkanu.

- Tysiące konsumentów, które padły ofiarą paraliżu lotniczego wciąż domagają się - i słusznie - swych praw. Apeluję do nich, by nie wahali się i egzekwowali swoje prawa - powiedział komisarz ds. konsumentów John Dalli.

- Unijne prawa pasażerów mają zastosowanie także w sytuacjach nadzwyczajnych - dodał. Podkreślił, że ewentualna pomoc państwa dla linii, które ucierpiały po wybuchu wulkanu "musi być skoordynowana z poszanowaniem praw pasażerów".

Unijne prawa pasażerów obejmują wszystkie europejskie linie lotnicze, także tanie linie oraz linie lotnicze z państw trzecich, o ile lot miał rozpocząć się na terenie UE. Każdy pasażer, którego lot został anulowany i który zwróci się do przewoźnika ma prawo wyboru pomiędzy zwrotem kosztów biletu lub otrzymaniem nowego biletu do docelowego miejsca podróży w innym terminie.

Pasażerowie nie mają natomiast prawa domagać się dodatkowych odszkodowań, które także są przewidziane w prawie europejskim - gdyż loty były odwołane z powodu siły wyższej, a nie z winy przewoźnika.

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Tematy w artykule

Skomentuj artykuł

KE naciska: pasażerom należy się zwrot za bilet
Wystąpił problem podczas pobierania komentarzy.
Nikt jeszcze nie skomentował tego wpisu.