KE naciska: pasażerom należy się zwrot za bilet
Komisja Europejska wzmogła we wtorek presję na linie lotnicze w UE, by zwróciły pieniądze za bilet pasażerom, których lot został anulowany z powodu pyłów z islandzkiego wulkanu.
- Tysiące konsumentów, które padły ofiarą paraliżu lotniczego wciąż domagają się - i słusznie - swych praw. Apeluję do nich, by nie wahali się i egzekwowali swoje prawa - powiedział komisarz ds. konsumentów John Dalli.
- Unijne prawa pasażerów mają zastosowanie także w sytuacjach nadzwyczajnych - dodał. Podkreślił, że ewentualna pomoc państwa dla linii, które ucierpiały po wybuchu wulkanu "musi być skoordynowana z poszanowaniem praw pasażerów".
Unijne prawa pasażerów obejmują wszystkie europejskie linie lotnicze, także tanie linie oraz linie lotnicze z państw trzecich, o ile lot miał rozpocząć się na terenie UE. Każdy pasażer, którego lot został anulowany i który zwróci się do przewoźnika ma prawo wyboru pomiędzy zwrotem kosztów biletu lub otrzymaniem nowego biletu do docelowego miejsca podróży w innym terminie.
Pasażerowie nie mają natomiast prawa domagać się dodatkowych odszkodowań, które także są przewidziane w prawie europejskim - gdyż loty były odwołane z powodu siły wyższej, a nie z winy przewoźnika.
Skomentuj artykuł