UNICEF: dwie trzecie 10-latków na świecie nie potrafi przeczytać i zrozumieć prostej historii

UNICEF: dwie trzecie 10-latków na świecie nie potrafi przeczytać i zrozumieć prostej historii
Fot. depositphotos.com
PAP / tk

Przed pandemią COVID-19 połowa 10-latków na świecie była w stanie przeczytać i zrozumieć prostą historię. Obecnie takie umiejętności posiada zaledwie jedna trzecia dzieci w tym wieku - zwraca uwagę UNICEF.

W związku z rozpoczynającym się w piątek szczytem Transformacji Edukacji, UNICEF w przekazanym komunikacie zwrócił uwagę na coraz niższy poziom edukacji wśród dzieci.

Przyczyny niskiego poziomu edukacji

Wśród przyczyn tego stanu dyrektor generalna UNICEF Catherine Russell wskazała, "brak zasobów, słabo opłacani i niewykwalifikowani nauczyciele, przepełnione sale lekcyjne i archaiczne programy nauczania osłabiają zdolność dzieci do osiągnięcia swojego pełnego potencjału". - Musimy odwrócić obecne trendy lub ponieść konsekwencje braku edukacji całego pokolenia, ponieważ niski poziom nauki dzisiaj oznacza mniej możliwości jutro - zaznaczyła Russell.

Organizacja zwróciła uwagę, że "zamknięcie szkół i brak dostępu do wysokiej, jakości edukacji podczas pandemii COVID-19 ujawniły i zaostrzyły istniejący wcześniej kryzys, który pozbawił miliony uczniów na całym świecie podstawowych umiejętności liczenia i czytania".

Aby zwrócić uwagę na kryzys w szkolnictwie i potrzebę transformacji systemów edukacyjnych na całym świecie, UNICEF zaprezentował w piątek model klasy przedstawiający skalę problemu wśród dzieci, które nie uczą się podstawowych umiejętności. Instalacja będzie wystawiona przy wejściu dla zwiedzających siedzibę główną ONZ w Nowym Jorku w dniach 16-26 września br. - poinformowano w komunikacie.

10-latkowie nie rozumieją prostych historii

Jedna trzecia biurek w zaprezentowanym przez UNICEF modelu klasy jest wykonana z drewna i w pełni funkcjonalna, a na szkolnych krzesłach został umieszczony plecak UNICEF. Te biurka i krzesła reprezentują jedną trzecią 10-latków na całym świecie, którzy potrafią przeczytać i zrozumieć proste opowiadanie - wyznacznik minimalnej biegłości w czytaniu ze zrozumieniem. Pozostałe dwie trzecie biurek jest prawie niewidocznych i wykonanych z przejrzystego materiału, co oznacza, że 64 procent 10-letnich dzieci nie jest w stanie przeczytać i zrozumieć prostej historii.

W czasie, gdy światowi liderzy spotykają się na szczycie Transformacji Edukacji, UNICEF apeluje do rządów państw o zaangażowanie się w zapewnienie wszystkim dzieciom wysokiej, jakości edukacji. Organizacja apeluje także o podjęcie nowych działań i inwestycji, aby ponownie włączyć wszystkie dzieci do szkolnego systemu, zwiększyć dostęp do zajęć wyrównawczych, wspierać nauczycieli zapewniając im potrzebne narzędzia oraz zapewnić bezpieczne i wspierające środowisko tak, aby wszystkie dzieci były gotowe do nauki.

Źródło: PAP / tk

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.
Marta Babik, Marek Babik

Każde dziecko ma swoją drogę do Boga

Jak kształtować wiarę dziecka, aby nie stała się ona tylko przykrym obowiązkiem? Jak zachować duchowy wymiar sakramentów mimo ich świeckiej otoczki? Co zrobić, żeby dziecko nie nudziło się...

Tematy w artykule

Skomentuj artykuł

UNICEF: dwie trzecie 10-latków na świecie nie potrafi przeczytać i zrozumieć prostej historii
Wystąpił problem podczas pobierania komentarzy.
Nikt jeszcze nie skomentował tego wpisu.