Czy te święta są magiczne? Wiem, że porządny katolik nie powinien nawet zadawać takich pytań, ale pozwolę sobie na nie. Odpowiedź jest prosta. Oczywiście, że są. Dlaczego? Bo ukryty w nich jest fenomen, który pozwala przemienić siebie.
Czy te święta są magiczne? Wiem, że porządny katolik nie powinien nawet zadawać takich pytań, ale pozwolę sobie na nie. Odpowiedź jest prosta. Oczywiście, że są. Dlaczego? Bo ukryty w nich jest fenomen, który pozwala przemienić siebie.
"Więź" / ms
W opinii biskupa Kościół stał się “zbyt kultyczny” – zapomina się, że droga do świętości nie prowadzi jedynie (czy przede wszystkim) przez nabożeństwa bądź kulty.
W opinii biskupa Kościół stał się “zbyt kultyczny” – zapomina się, że droga do świętości nie prowadzi jedynie (czy przede wszystkim) przez nabożeństwa bądź kulty.
KAI / sz
Młodzi katolicy w Anglii i Walii są silnie spolaryzowani. Dzielą się na dwie grupy. Jedna chce, by Kościół powrócił do zarzuconych praktyk, druga, by się dostosował do trendów współczesnego społeczeństwa.
Młodzi katolicy w Anglii i Walii są silnie spolaryzowani. Dzielą się na dwie grupy. Jedna chce, by Kościół powrócił do zarzuconych praktyk, druga, by się dostosował do trendów współczesnego społeczeństwa.
KAI / pk
Wspólne dawanie świadectwa o Chrystusie i o Jego Ewangelii w coraz bardziej zeświecczonej Europie oraz dążenie do zacieśnienia współpracy były głównym tematem dorocznego spotkania Komitetu Wspólnego Rady Konferencji Biskupich Europy (CCEE) i Konferencji Kościołów Europejskich (KEK).
Wspólne dawanie świadectwa o Chrystusie i o Jego Ewangelii w coraz bardziej zeświecczonej Europie oraz dążenie do zacieśnienia współpracy były głównym tematem dorocznego spotkania Komitetu Wspólnego Rady Konferencji Biskupich Europy (CCEE) i Konferencji Kościołów Europejskich (KEK).
Większości z nas brakuje dumy i radosnej świadomości, że jesteśmy powołani do służenia Bogu tam, gdzie się znajdujemy od rana do wieczora.
Większości z nas brakuje dumy i radosnej świadomości, że jesteśmy powołani do służenia Bogu tam, gdzie się znajdujemy od rana do wieczora.
KAI / mg
Świeckość i laicyzacja nie muszą oznaczać ateizacji czy walki z religią - podkreślano na międzynarodowej konferencji naukowej, która 4 maja odbyła się na Uniwersytecie Warszawskim.
Świeckość i laicyzacja nie muszą oznaczać ateizacji czy walki z religią - podkreślano na międzynarodowej konferencji naukowej, która 4 maja odbyła się na Uniwersytecie Warszawskim.
KAI / psd
Nie można zapominać, że świeckość państwa służy społeczeństwu pluralistycznemu, czyli także sferze religijnej - powiedział 6 listopada arcybiskup Barcelony, kard. Lluis Martinez Sistach odbierając w Warszawie tytuł doktora honoris causa Papieskiego Wydziału Teologicznego. Hierarcha dowodził, że w przeciwnym razie zakładałoby to społeczną negację religii lub przynajmniej prawa przeżywania religii w jej publicznym wymiarze, a to byłoby dokładnie przeciwne świeckości państwa. Kard. Sistach jako wzorcową dla krajów Unii Europejskiej uznał preambułę konstytucję RP.
Nie można zapominać, że świeckość państwa służy społeczeństwu pluralistycznemu, czyli także sferze religijnej - powiedział 6 listopada arcybiskup Barcelony, kard. Lluis Martinez Sistach odbierając w Warszawie tytuł doktora honoris causa Papieskiego Wydziału Teologicznego. Hierarcha dowodził, że w przeciwnym razie zakładałoby to społeczną negację religii lub przynajmniej prawa przeżywania religii w jej publicznym wymiarze, a to byłoby dokładnie przeciwne świeckości państwa. Kard. Sistach jako wzorcową dla krajów Unii Europejskiej uznał preambułę konstytucję RP.
Ideał greckiego mędrca miał być żywym i zawsze obecnym wzorem dla adeptów wszystkich prawie szkół filozoficznych. Z tej egzystencjalnej relacji mogą zaczerpnąć wiele uczniowie Mistrza z Nazaretu, pragnący w codziennym życiu zawsze za Nim podążać.
Ideał greckiego mędrca miał być żywym i zawsze obecnym wzorem dla adeptów wszystkich prawie szkół filozoficznych. Z tej egzystencjalnej relacji mogą zaczerpnąć wiele uczniowie Mistrza z Nazaretu, pragnący w codziennym życiu zawsze za Nim podążać.
Jak wiadomo, Ruch Palikota powołał niedawno w Sejmie zespół do spraw świeckiego państwa. Nie za bardzo wiadomo, czym miałby się zajmować, więc dociekliwi dziennikarze zaczęli dopytywać. I tak w ostatni poniedziałek 9 lipca poseł Robert Biedroń w radiowej Trójce raczył wyjaśnić, że jego ugrupowanie będzie dążyło do tego, by prezydent przestał chodzić do kościoła.
Jak wiadomo, Ruch Palikota powołał niedawno w Sejmie zespół do spraw świeckiego państwa. Nie za bardzo wiadomo, czym miałby się zajmować, więc dociekliwi dziennikarze zaczęli dopytywać. I tak w ostatni poniedziałek 9 lipca poseł Robert Biedroń w radiowej Trójce raczył wyjaśnić, że jego ugrupowanie będzie dążyło do tego, by prezydent przestał chodzić do kościoła.
KAI / drr
Klub Ruchu Palikota powołał dziś parlamentarny zespół ds. państwa świeckiego. Jego główne cele to działanie na rzecz świeckości państwa polskiego i współpraca z organizacjami wspierającymi "demokrację wolną od wpływów instytucji religijnych" - poinformowali w środę posłowie Ruchu. Tymczasem Janusz Palikot chyba zapomniał, że "świeckość" państwa - spośród państw europejskich - zadekretowana jest jedynie we Francji i w Słowenii, a w większości krajów obowiązują bardziej nowoczesne modele relacji państwa i Kościoła.
Klub Ruchu Palikota powołał dziś parlamentarny zespół ds. państwa świeckiego. Jego główne cele to działanie na rzecz świeckości państwa polskiego i współpraca z organizacjami wspierającymi "demokrację wolną od wpływów instytucji religijnych" - poinformowali w środę posłowie Ruchu. Tymczasem Janusz Palikot chyba zapomniał, że "świeckość" państwa - spośród państw europejskich - zadekretowana jest jedynie we Francji i w Słowenii, a w większości krajów obowiązują bardziej nowoczesne modele relacji państwa i Kościoła.
KAI / wm
Prezydent Nicolas Sarkozy skrytykował propozycję wpisania ustawy z 1905 r. o rozdziale Kościoła i państwa do francuskiej konstytucji. Wystąpił z nią 22 stycznia jego kontrkandydat w zbliżających się wyborach prezydenckich François Holland z Partii Socjalistycznej.
Prezydent Nicolas Sarkozy skrytykował propozycję wpisania ustawy z 1905 r. o rozdziale Kościoła i państwa do francuskiej konstytucji. Wystąpił z nią 22 stycznia jego kontrkandydat w zbliżających się wyborach prezydenckich François Holland z Partii Socjalistycznej.
KAI / wm
Po 20 latach od odzyskania wolności religijnej w Rosji na pytania: Czym jest państwo świeckie a czym zsekularyzowane? Jakie konsekwencje w życiu społecznym wynikają z przyjęcia powyższych modeli państwa? - stara się odpowiedzieć Michaił Krasnow, doktor prawa, kierownik katedry prawa konstytucyjnego i municypalnego Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Moskwie. Artykuł jego autorstwa na ten temat opublikowało czasopismo prawosławne "Nieskucznyj sad".
Po 20 latach od odzyskania wolności religijnej w Rosji na pytania: Czym jest państwo świeckie a czym zsekularyzowane? Jakie konsekwencje w życiu społecznym wynikają z przyjęcia powyższych modeli państwa? - stara się odpowiedzieć Michaił Krasnow, doktor prawa, kierownik katedry prawa konstytucyjnego i municypalnego Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Moskwie. Artykuł jego autorstwa na ten temat opublikowało czasopismo prawosławne "Nieskucznyj sad".
KAI / psd
„Religia i społeczeństwo dzisiaj – perspektywy chrześcijańskie i muzułmańskie” – na taki temat obradowali w dniach 8-11 listopada w Teheranie przedstawiciele Organizacji Kultury i Stosunków Islamskich (ICRO) oraz Papieskiej Rady ds. Dialogu Międzyreligijnego. Biuro Prasowe Stolicy Apostolskiej opublikowało dziś komunikat z tego siódmego już sympozjum obu instytucji.
„Religia i społeczeństwo dzisiaj – perspektywy chrześcijańskie i muzułmańskie” – na taki temat obradowali w dniach 8-11 listopada w Teheranie przedstawiciele Organizacji Kultury i Stosunków Islamskich (ICRO) oraz Papieskiej Rady ds. Dialogu Międzyreligijnego. Biuro Prasowe Stolicy Apostolskiej opublikowało dziś komunikat z tego siódmego już sympozjum obu instytucji.
Świecka epoka nie oznacza zaniku wierzeń religijnych, ale możliwość wyboru spośród wielu różnych form życia. Niewątpliwie żyjemy jednak w okresie, gdy wiara i niewiara to człony alternatywy mogące istnieć obok siebie.
Świecka epoka nie oznacza zaniku wierzeń religijnych, ale możliwość wyboru spośród wielu różnych form życia. Niewątpliwie żyjemy jednak w okresie, gdy wiara i niewiara to człony alternatywy mogące istnieć obok siebie.
Radio Watykańskie
Rozdział Kościoła od państwa nie powinien oznaczać uniemożliwiania katolikom wypowiadania się w sprawach publicznych – czytamy w komentarzu archidiecezji miasta Meksyk, opublikowanym przez dziennik L’Osservatore Romano.
Rozdział Kościoła od państwa nie powinien oznaczać uniemożliwiania katolikom wypowiadania się w sprawach publicznych – czytamy w komentarzu archidiecezji miasta Meksyk, opublikowanym przez dziennik L’Osservatore Romano.
Marcin Przeciszewski / KAI / psd
Radykalne kręgi polskiej lewicy, jak i ugrupowanie tworzone przez Janusza Palikota, szermują postulatem „rozdziału Kościoła od państwa” oraz wezwaniem do budowy relacji w tej sferze „na wzór europejski”. Zapominają, że rozdział państwa i Kościoła w Polsce istnieje.
Radykalne kręgi polskiej lewicy, jak i ugrupowanie tworzone przez Janusza Palikota, szermują postulatem „rozdziału Kościoła od państwa” oraz wezwaniem do budowy relacji w tej sferze „na wzór europejski”. Zapominają, że rozdział państwa i Kościoła w Polsce istnieje.
{{ article.published_at }}
{{ article.source.name }}
{{ article.source_text }}
{{ article.source.name }}
{{ article.source_text }}
{{ article.description }}
{{ article.description }}