Diecezja Łowicka
Przyjęcie sakramentu małżeństwa powinno być poprzedzone stosownym przygotowaniem:
- konferencje przedmałżeńskie - 10 nauk,
- spotkania w Poradni Życia Rodzinnego - 3 spotkania.
Czas i miejsce załatwienia formalności przedślubnych:
Ślub może zostać zawarty w parafii narzeczonej lub narzeczonego. Kandydaci do małżeństwa powinni ok. 3 miesiące przed ślubem zgłosić się do kancelarii tej parafii, w której ma być ślub, w celu podjęcia bezpośredniego przygotowania do ślubu, dopełnienia wszelkich formalności oraz ewentualnego uzupełnienia katechezy przedmałżeńskiej.
Przy formalnościach kancelaryjnych wymagane są następujące dokumenty:
- zaświadczenia do ślubu z Urzędu Stanu Cywilnego (jeśli jest to ślub konkordatowy),
- dowody osobiste (w przypadku, gdy związek cywilny jest już zawarty - akt małżeństwa),
- metryka chrztu świętego wydana nie wcześniej niż 6 miesięcy przed zgłoszeniem się zainteresowanych do duszpasterza,
- świadectwo przyjęcia sakramentu bierzmowania (jeśli nie jest wpisane w metryce chrztu),
- świadectwo z katechezy z ostatniej klasy,
- świadectwo ukończenia konferencji przedmałżeńskich.
Po spisaniu protokołu w kancelarii parafialnej, wygłaszane są zapowiedzi przedślubne zarówno w parafii narzeczonej, jak i narzeczonego.
Narzeczeni są zobowiązani do dwóch spowiedzi przedślubnych.
Najpóźniej w tygodniu poprzedzającym ślub narzeczeni zgłaszają się do kancelarii parafialnej w celu spisania aktu ślubu i złożenia podpisów. Należy wtedy podać również dane świadków (imię i nazwisko, wiek, wyznanie, adres zamieszkania).
Skomentuj artykuł