Zabawa z promocją
W związku z ogłoszeniem konkursu plastycznego na plakat promujący lokalny zabytek przedstawiamy jedno z zadań, jakie rozwiązują uczestnicy warsztatów SZTUKA NA KÓŁKACH.
Dzisiaj bez promocji nic się nie obejdzie. Od dawna wiedzą o tym duże miasta oraz regiony, powoli dociera to także do mniejszych miejscowości. Coraz ważniejsza staje się promocja kultury: na plakatach, billboardach, w radiu i telewizji reklamuje się wystawy, koncerty, festiwale, pokazy i inne wydarzenia o charakterze artystycznym. Każdy poszukuje sposobów i środków, by jak najlepiej się zaprezentować, przebić, zapaść w pamięć i przyciągnąć potencjalnych odbiorców. Trend ten nie omija także sztuki, zabytków i ogólnie pojętego dziedzictwa kulturowego. Z jednej strony jest ono wykorzystywane do promocji, z drugiej samo tej promocji wymaga.
Ze SZTUKĄ NA KÓŁKACH odwiedzamy różne miejscowości, zarówno wsie jak i miasteczka i na warsztatach staramy się zwrócić uwagę mieszkańców na potencjał twkiący w ich zabytkach oraz dziełach sztuki. Często nie zdają sobie sprawy, jak cennymi i ciekawymi obiektami dysponują i nie potrafią ani właściwie o nie dbać ani ich wykorzystywać. Pokazujemy, jak za pomocą swoich zasobów - naturalnych, historycznych, artystycznych, zabytkowych, sławnych postaci, pomników przyrody, folkloru promują się inni i zachęcamy, aby zastanowili się, jak mogłaby wyglądać reklama ich zabytku i miejscowości. Tak narodziła się idea konkursu plastycznego, który kierujemy dla uczniów szkół podstawowych i gimnazjów. Mamy nadzieję, że przyczyni się on do wzrostu zainteresowania lokalnym dziedzictwem i sprawi, że każde dzieło będzie miało szansę zaistnieć w szerszej świadomości.
Prezentujemy kilka plakatów promocyjnych polskich miast i regionów. Zachęcamy do odgadnięcia do jakich obiektów, cech charakterystycznych i elementów dziedzictwa kulturowego nawiązują hasła oraz elementy graficzne na nich użyte. Uczniów szkół podstawowych i gimnazjów zapraszamy do udziału w konkursie!
Skomentuj artykuł