A fast foody wcale nie dają się kryzysowi

A fast foody wcale nie dają się kryzysowi
(fot. uberculture / flickr.com)
"Rzeczpospolita" / PAP / drr

Kryzysowe zapowiedzi spowodowały, że Polacy coraz rzadziej chodzą do restauracji. Korzystają na tym tańsze sieci - czytamy "Rzeczpospolitej".

Z danych GUS wynika, że w 2011 r. liczba restauracji zmniejszyła się do niespełna 68 tys. z ponad 70 tys. w 2010 r. Nie dotyczy to sieci fast foodów. Ich sprzedaż rośnie, a o palmę pierwszeństwa w Polsce rywalizują dwie firmy: McDonald's i AmRest. Flagową marką tej ostatniej jest sieć KFC.

McDonald's ma w Polsce 297 lokali, w tym 156 prowadzonych na zasadzie franczyzy. W 2011 r. firma otworzyła 21 punktów. W tym roku sieć powiększyła się już o 18 lokali, a powstaje pięć kolejnych.

AmRest w Europie Środkowo-Wschodniej planuje otwarcie ok. 60-70 restauracji rocznie, z czego ponad połowa przypadać będzie na nasz kraj.

W Polsce jest też wielu mniejszych graczy, którzy skutecznie rozpychają się na rynku. Prawdziwy boom przeżywają np. lokale oferujące kebaby.

DEON.PL POLECA

Tworzymy DEON.pl dla Ciebie
Tu możesz nas wesprzeć.

Skomentuj artykuł

A fast foody wcale nie dają się kryzysowi
Wystąpił problem podczas pobierania komentarzy.
Nikt jeszcze nie skomentował tego wpisu.