Anselm Grün / slo
"Zawsze bardzo martwiliśmy się o nasze dziecko i troskliwie je wspieraliśmy. W szkole próbowaliśmy wszystkiego, co było możliwe: perswazji, nagród, drogich korepetycji… Ale moje dziecko nie daje sobie rady z przejściem do liceum. Oczywiście nie chcę wywierać na dziecko zbyt dużej presji, jednak z drugiej strony prawdopodobnie bez tego daleko nie zajdziemy."
"Zawsze bardzo martwiliśmy się o nasze dziecko i troskliwie je wspieraliśmy. W szkole próbowaliśmy wszystkiego, co było możliwe: perswazji, nagród, drogich korepetycji… Ale moje dziecko nie daje sobie rady z przejściem do liceum. Oczywiście nie chcę wywierać na dziecko zbyt dużej presji, jednak z drugiej strony prawdopodobnie bez tego daleko nie zajdziemy."
Michał Zabłocki / PAP / slo
Czesi w ostatnich dniach zastanawiają się, jak lepiej chronić dzieci przed pedofilią i zaginięciem. Rozważa się różne środki, w tym stworzenie krajowego rejestru pedofilów, czy wzbudzające kontrowersje wszczepianie dzieciom mikrochipów.
Czesi w ostatnich dniach zastanawiają się, jak lepiej chronić dzieci przed pedofilią i zaginięciem. Rozważa się różne środki, w tym stworzenie krajowego rejestru pedofilów, czy wzbudzające kontrowersje wszczepianie dzieciom mikrochipów.
Dieter Krowatschek / apio
Plucie, bicie, gryzienie, kopanie są w przypadku małych dzieci w przedziale wiekowym od dwóch do czterech lat reakcjami na frustracje i zdenerwowanie. Ważne jest, by rodzice potrafili kierować tymi sposobami zachowań, zanim nie zboczą one na złe tory.
Plucie, bicie, gryzienie, kopanie są w przypadku małych dzieci w przedziale wiekowym od dwóch do czterech lat reakcjami na frustracje i zdenerwowanie. Ważne jest, by rodzice potrafili kierować tymi sposobami zachowań, zanim nie zboczą one na złe tory.
Małgorzata Więczkowska / slo
Poruszanie tematyki magii, astrologii, wiedzy ezoterycznej i okultystycznej w prasie dla dzieci i młodzieży jest coraz bardziej powszechne. W czasopismach znajdziemy reklamy salonów wróżek, opowieści o duchach, czarodziejkach, potworach, którzy posługują się tajemniczymi zaklęciami i przedmiotami.
Poruszanie tematyki magii, astrologii, wiedzy ezoterycznej i okultystycznej w prasie dla dzieci i młodzieży jest coraz bardziej powszechne. W czasopismach znajdziemy reklamy salonów wróżek, opowieści o duchach, czarodziejkach, potworach, którzy posługują się tajemniczymi zaklęciami i przedmiotami.
Małgorzata Więczkowska / slo
Poruszanie tematyki magii, astrologii, wiedzy ezoterycznej i okultystycznej w prasie dla dzieci i młodzieży jest coraz bardziej powszechne. W czasopismach znajdziemy reklamy salonów wróżek, opowieści o duchach, czarodziejkach, potworach, którzy posługują się tajemniczymi zaklęciami i przedmiotami.
Poruszanie tematyki magii, astrologii, wiedzy ezoterycznej i okultystycznej w prasie dla dzieci i młodzieży jest coraz bardziej powszechne. W czasopismach znajdziemy reklamy salonów wróżek, opowieści o duchach, czarodziejkach, potworach, którzy posługują się tajemniczymi zaklęciami i przedmiotami.
Jak zachować się wobec niesfornego dziecka w kościele? Czy warto reagować nawet wtedy, gdy nie reagują ich rodzice? Jeżeli jest się świadkiem nieodpowiedniego zachowania, powinno się powstrzymać od zbyt ostrych komentarzy i uwag – ta sprawa należy do rodziców.
Jak zachować się wobec niesfornego dziecka w kościele? Czy warto reagować nawet wtedy, gdy nie reagują ich rodzice? Jeżeli jest się świadkiem nieodpowiedniego zachowania, powinno się powstrzymać od zbyt ostrych komentarzy i uwag – ta sprawa należy do rodziców.
Dieter Krowatschek / apio
Niektóre dzieci, w szczególności chłopcy, wypróbowują na zwierzęciu, jak daleko mogą się posunąć. Sprawdzają, jakie to uczucie, kiedy sprawia się ból jakiejś słabszej istocie żyjącej. Dlaczego to robią? Jak reagować?
Niektóre dzieci, w szczególności chłopcy, wypróbowują na zwierzęciu, jak daleko mogą się posunąć. Sprawdzają, jakie to uczucie, kiedy sprawia się ból jakiejś słabszej istocie żyjącej. Dlaczego to robią? Jak reagować?
Poprzez Adopcję na odległość przyszła do nas Afryka ze świadectwem potrzeby dzielenia się miłością. Te adoptowane dzieci – nasze dzieci – nadają głębszy sens także naszej codzienności.
Poprzez Adopcję na odległość przyszła do nas Afryka ze świadectwem potrzeby dzielenia się miłością. Te adoptowane dzieci – nasze dzieci – nadają głębszy sens także naszej codzienności.
Osvaldo Poli / slo
Jeśli dynamikę uczuciową rodzica cechuje nieustanna potrzeba uważania siebie za lepszego od innych, będzie mu trudno zaakceptować dziecko, które nie jest wyjątkowe.
Jeśli dynamikę uczuciową rodzica cechuje nieustanna potrzeba uważania siebie za lepszego od innych, będzie mu trudno zaakceptować dziecko, które nie jest wyjątkowe.
Józef Augustyn SJ / slo
Wielu dorosłym wydaje się, że dzieci - szczególnie wówczas kiedy nie sprawiają kłopotów wychowawczych - łatwo jest kochać. Uczucia sympatii i życzliwości, które spontanicznie budzą się wobec dzieci, bywają utożsamiane z miłością. Rodzice zabiegani i zapracowani (szczególnie zaś ojcowie) zauważają swoje dzieci tak na prawdę dopiero wówczas, kiedy zaczynają one sprawiać im kłopoty i przykrości.
Wielu dorosłym wydaje się, że dzieci - szczególnie wówczas kiedy nie sprawiają kłopotów wychowawczych - łatwo jest kochać. Uczucia sympatii i życzliwości, które spontanicznie budzą się wobec dzieci, bywają utożsamiane z miłością. Rodzice zabiegani i zapracowani (szczególnie zaś ojcowie) zauważają swoje dzieci tak na prawdę dopiero wówczas, kiedy zaczynają one sprawiać im kłopoty i przykrości.
PAP - Nauka w Polsce / slo
Córki wychowywane bez biologicznego ojca zaczynają dojrzewać wcześniej. Dotyczy to jednak wyłącznie dziewcząt z bogatszych domów - wynika z amerykańskich badań, o których informuje pismo "Journal of Adolescent Health".
Córki wychowywane bez biologicznego ojca zaczynają dojrzewać wcześniej. Dotyczy to jednak wyłącznie dziewcząt z bogatszych domów - wynika z amerykańskich badań, o których informuje pismo "Journal of Adolescent Health".
PAP / wm
Tylko 8 proc. rodziców ma wystarczającą wiedzę i umiejętności potrzebne do wychowania dziecka - wynika z badania kompetencji wychowawczych rodziców, przedstawionego w poniedziałek w ramach kampanii społecznej "Mądrzy rodzice".
Tylko 8 proc. rodziców ma wystarczającą wiedzę i umiejętności potrzebne do wychowania dziecka - wynika z badania kompetencji wychowawczych rodziców, przedstawionego w poniedziałek w ramach kampanii społecznej "Mądrzy rodzice".
Na wszystko w życiu przychodzi czas. Dla dwojga kochających się ludzi, decydujących się na bycie razem, naturalną koleją rzeczy jest to, że po ślubie pragną zostać rodzicami.
Na wszystko w życiu przychodzi czas. Dla dwojga kochających się ludzi, decydujących się na bycie razem, naturalną koleją rzeczy jest to, że po ślubie pragną zostać rodzicami.
Beata Krasoń / "Sygnały troski" wrzesień 2010
Każdy rodzic chce dla swojego dziecka wszystkiego, co najlepsze. Dla dobra dziecka kształcimy je, a że świat jest nastawiony na sukces, stawiamy dzieciom wysokie wymagania. Opłacamy dodatkowe zajęcia, kursy językowe, uczymy dzieci rywalizacji. Uważamy, że w ten sposób hartujemy ich psychikę i dajemy im cenną wiedzę, by lepiej poradziły sobie w dorosłym życiu. Czy rzeczywiście poradzą sobie lepiej?
Każdy rodzic chce dla swojego dziecka wszystkiego, co najlepsze. Dla dobra dziecka kształcimy je, a że świat jest nastawiony na sukces, stawiamy dzieciom wysokie wymagania. Opłacamy dodatkowe zajęcia, kursy językowe, uczymy dzieci rywalizacji. Uważamy, że w ten sposób hartujemy ich psychikę i dajemy im cenną wiedzę, by lepiej poradziły sobie w dorosłym życiu. Czy rzeczywiście poradzą sobie lepiej?
Tadeusz Rucińskii / "Sygnały troski" wrzesień 2010
Czy dziecko musi mieć komórkę? Pewnie już ma… Do czego więc ona mu służy? Jaki pożytek z niej, a jakie szkody? Co o tym wiemy?
Czy dziecko musi mieć komórkę? Pewnie już ma… Do czego więc ona mu służy? Jaki pożytek z niej, a jakie szkody? Co o tym wiemy?
Motywacja to pewnego rodzaju siła psychiczna, która niejako „zmusza” czy prowokuje człowieka do rozpoczęcia danej czynności i jej kontynuowania (Lens, Vansteenkiste 2006). Na motywację składają się takie aspekty, jak: podejmowana aktywność (np. odrabianie pracy domowej), stopień wysiłku wkładanego w wykonywaną czynność, trwanie tej czynności w czasie (mimo innych wydarzeń, np. ciekawy film w telewizji podczas przygotowywania się do egzaminu), własna skuteczność w osiągnięciu zamierzonego celu oraz satysfakcja płynąca z tej czynności (lub jej pozytywnych efektów).
Motywacja to pewnego rodzaju siła psychiczna, która niejako „zmusza” czy prowokuje człowieka do rozpoczęcia danej czynności i jej kontynuowania (Lens, Vansteenkiste 2006). Na motywację składają się takie aspekty, jak: podejmowana aktywność (np. odrabianie pracy domowej), stopień wysiłku wkładanego w wykonywaną czynność, trwanie tej czynności w czasie (mimo innych wydarzeń, np. ciekawy film w telewizji podczas przygotowywania się do egzaminu), własna skuteczność w osiągnięciu zamierzonego celu oraz satysfakcja płynąca z tej czynności (lub jej pozytywnych efektów).
PAP - Nauka w Polsce / slo
Ujawnianie osobistych informacji, kontakt z treściami pornograficznymi, nasyconymi przemocą i zastraszanie - to najczęstsze zagrożenia, które czekają na dzieci korzystające z internetu.
Ujawnianie osobistych informacji, kontakt z treściami pornograficznymi, nasyconymi przemocą i zastraszanie - to najczęstsze zagrożenia, które czekają na dzieci korzystające z internetu.
Z Cezarym Żechowskim, psychiatrą i psychoterapeutą, rozmawiają Katarzyna Jabłońska i Cezary Gawryś
Z Cezarym Żechowskim, psychiatrą i psychoterapeutą, rozmawiają Katarzyna Jabłońska i Cezary Gawryś
PAP - Nauka w Polsce / slo
Deficyt umiejętności społecznych u jedynaków znika, kiedy wkraczają oni w wiek nastoletni. Przestają się wtedy różnić od swoich rówieśników posiadających rodzeństwo - twierdzą naukowcy z Ohio State University w USA.
Deficyt umiejętności społecznych u jedynaków znika, kiedy wkraczają oni w wiek nastoletni. Przestają się wtedy różnić od swoich rówieśników posiadających rodzeństwo - twierdzą naukowcy z Ohio State University w USA.
slo / Alessandro Manenti
Dzieci potrzebują własnej przestrzeni. Nie ingerujcie w nią, jeśli Was nie proszą, pozwólcie im samodzielnie działać. Nie stawiajcie dzieci na pierwszym miejscu, one tego nie wymagają: wiedzą doskonale, że macie inne zadania do wypełnienia. Zależy im jedynie na tym, abyście je szanowali i słuchali wtedy, kiedy tego potrzebują.
Dzieci potrzebują własnej przestrzeni. Nie ingerujcie w nią, jeśli Was nie proszą, pozwólcie im samodzielnie działać. Nie stawiajcie dzieci na pierwszym miejscu, one tego nie wymagają: wiedzą doskonale, że macie inne zadania do wypełnienia. Zależy im jedynie na tym, abyście je szanowali i słuchali wtedy, kiedy tego potrzebują.
{{ article.published_at }}
{{ article.source.name }}
{{ article.source_text }}
{{ article.source.name }}
{{ article.source_text }}
{{ article.description }}
{{ article.description }}