"Być dla innych" - o granicach poznania
Czy kiedykolwiek człowiek osiągnie pełne poznanie? Czy przyjdzie takich czas, że będziemy znali w pełni wszystkie prawa rządzące wszechświatem? Dlaczego niemożliwość przeniknięcia wielu tajemnic skłania jednych do wiary w Boga, innych natomiast do agnostycyzmu czy nawet ateizmu?
Pytania te stawiamy naukowcom światowej sławy a także uczestnikom "Prawdopodobnie Pierwszych Rekolekcji dla Niewierzących" zorganizowanych w tym roku na Facebooku. Odpowiedzi zaskakują i inspirują do własnych przemyśleń.
Stawianie pytań o sens istnienia i granice poznania może być punktem wyjścia w dyskusji z młodzieżą w szkole. Jak z nią rozmawiać o sensie życia? Jak ukazywać wewnętrzną logikę i spójność otaczającej nas rzeczywistości? Czytelnik znajdzie podpowiedzi do pracy z uczniami zarówno w dziale poświęconym granicom poznania jak i wśród materiałów praktycznych.
Obok tematu przewodniego proponujemy wywiad z dyrektorem Gdyńskiej Trójki na temat kontrowersji wokół zmian w Systemie Informacji Oświatowej (SIO), odpowiedzi psychologa na pytania dotyczące dyskalkulii i dysleksji, reminiscencje ze wspomnień kierownika duchowego oraz refleksje Agnieszki Wojsz nad ciężką pracą i odpowiedzialną rolą katechety.
Dla wszystkich naszych prenumeratorów przygotowaliśmy niespodziankę w postaci dołączonej do kwartalnika płytki z filmem edukacyjnym "Przekraczając siebie". Zrealizował go uczeń X Liceum Ogólnokształcącego z Wrocławia - Dominik Krawczyk. Film można również obejrzeć na stronie internetowej: www.bycdlainnych.pl w zakładce "materiały praktyczne".
Wojciech Żmudziński SJ
redaktor naczelny
Skomentuj artykuł