Jak znaleźć naprawdę dobrego pracownika?
Zarówno wielkie koncerny, jak i małe firmy mają ten sam problem: Jak znaleźć odpowiednich pracowników? Jak najlepiej sprawdzić ich kompetencje? Na co zwrócić uwagę, aby zdobyć uczciwego pracownika, który będzie pomnażał zyski nawet niewielkiej firmy?
Z pewnością wdrożenie pracownika na specjalistyczne stanowisko będzie wymagało trochę więcej zaangażowania ze strony pracodawcy. Co szczególnie istotne, osoba, którą chcemy wdrażać, powinna mieć ku temu pewne predyspozycje i doświadczenie, które dzięki pracy w danej firmie rozwinie i pogłębi. Najistotniejszym czynnikiem jest jednak umiejętne pokierowanie właściwą osobą.
Dobrym rozwiązaniem jest współpraca z uczelnianymi biurami karier. Taka kooperacja pozwala dość wcześnie poznać predyspozycje kandydata do wykonywania pracy na danym stanowisku. Coraz popularniejsze są też programy z cyklu "Grasz o staż". W tym roku uczestniczyło w nim aż 90 pracodawców, którzy zdobyli w ten sposób ponad 230 nowych pracowników. Pracodawcy, którzy są świadomi potencjału młodych ludzi, są też w stanie pozyskać najlepszych specjalistów.
Nie wystarczy wrzucić swoje ogłoszenie o pracy na kilka portali. Trzeba też mieć osoby, które są w stanie "przesiać" cały stos dokumentów aplikacyjnych, jakie do nas wpłyną, aby wyłowić najcenniejszych kandydatów, czyli w naszym przypadku filary, na których będziemy budować rentowność firmy.
Jest to chyba najlepszy dowód na to, jak zgrany zespół wykwalifikowanych i odpowiednio zmotywowanych pracowników może osiągnąć wysokie cele wspólnym wysiłkiem.
Właśnie tak będą postrzegać klienci i kontrahenci przedsiębiorstwo, w którym pracują niewykwalifikowane lub niekulturalne osoby. Mówiąc najdosadniej: niewykwalifikowany pracownik może doprowadzić firmę nawet do… ruiny. W jaki sposób? Nierzadko spotykane jest np. zmniejszenie zamówień na towary i usługi pracodawcy, przez co zyski mogą drastycznie spadać. Bardzo częstym powodem są małe, ale notoryczne zaniedbania ze strony pracownika, które powodują utratę wiarygodności firmy na rynku i w oczach kontrahentów.
Najlepiej wspomóc się działaniem z zewnątrz, mając jednocześnie na uwadze, że współpraca z firmami rekrutacyjnymi zazwyczaj sporo kosztuje. Dobrą alternatywą w takim przypadku są usługi Zielonej Linii - organizacji rządowej, która swoje usługi oferuje całkowicie bezpłatnie.
Skomentuj artykuł