Kraków. UNICEF przeznaczy 1,6 mln zł na zatrudnienie asystentów wielokulturowych
![Kraków. UNICEF przeznaczy 1,6 mln zł na zatrudnienie asystentów wielokulturowych Kraków. UNICEF przeznaczy 1,6 mln zł na zatrudnienie asystentów wielokulturowych](https://static.deon.pl/storage/image/core_files/2022/9/9/495e8fdadcfd82ae80361cd3a218ea02/jpg/deon/articles-thumb-xlarge-breakpoint-default/krakow-unicef-przeznaczy-16-mln-zl-na-zatrudnienie-asystentow-wielokulturowych.jpg)
W najbliższych czterech miesiącach UNICEF przeznaczy 1,6 mln zł na zatrudnienie w Krakowie asystentów wielokulturowych na niemal 90 etatach. Pomogą oni ukraińskim uczniom – poinformowała wiceprezydent miasta ds. edukacji Anna Korfel-Jasińska.
Tylko w pierwszym tygodniu września w Krakowie wydano – odpowiadając na zgłoszenia dyrektorów szkół – 60 zgód na zatrudnienie asystenta wielokulturowego. Niezależnie od środków przeznaczanych przez miasto na ten cel, asystenci zatrudniani będą także za środki z Funduszu Narodów Zjednoczonych na Rzecz Dzieci (UNICEF).
"W najbliższych czterech miesiącach UNICEF przeznaczy 1,6 mln zł na zatrudnienie w Krakowie asystentów wielokulturowych na niemal 90 etatach" – poinformowała PAP wiceprezydent miasta ds. edukacji Anna Korfel-Jasińska. Wcześniej UNICEF przeznaczył ponad 1,7 mln zł na zakup komputerów, książek w języku ukraińskim oraz pomocy dydaktycznych, a także dodatkowych środków czystości.
Miasto spodziewa się, że w tym roku szkolnym, podobnie jak w poprzednim, do krakowskich szkół będzie uczęszczać od 6 do 7 tys. uczniów z Ukrainy.
Dzieci ukraińskie są zapisywane przez cały rok, w miarę wolnych miejsc, do szkół. Dla uczniów nieznających języka polskiego, zarówno w szkołach podstawowych, jak i ponadpodstawowych, tworzone były i są nadal oddziały przygotowawcze. Z informacji magistratu wynika, że w ukraińskiej szkole, w formie zdalnej, naukę kontynuuje więcej uczniów szkół średnich, niż podstawowych.
Korfel-Jasińska zapytana o to, co jest największym wyzwaniem dla ukraińskich dzieci w polskim systemie edukacji, odpowiedziała, że sytuacja każdego dziecka jest inna. "Dlatego nauczyciele i pracownicy krakowskich szkół starają się indywidualnie podchodzić do potrzeb każdego ucznia" – podkreśliła.
Źródło: PAP / kb
Skomentuj artykuł