Logo źródła: arrupe Centrum Arrupe
Celem lekcji jest wprowadzenie zasad, które będą obowiązywały na naszych zajęciach. Wyjściowym tekstem będzie wiersz ks. Jana Twardowskiego - W klasie.
Celem lekcji jest wprowadzenie zasad, które będą obowiązywały na naszych zajęciach. Wyjściowym tekstem będzie wiersz ks. Jana Twardowskiego - W klasie.
Logo źródła: arrupe Centrum Arrupe
Poniższy plan to gotowy materiał do wykorzystania na lekcji religii lub na godzinie wychowawczej poświęconej rozwojowi indywidualnego. Obejmuje trzy jednostki lekcyjne i ma na celu dostarczenie uczniom motywacji do osobistego, integralnego rozwoju.
Poniższy plan to gotowy materiał do wykorzystania na lekcji religii lub na godzinie wychowawczej poświęconej rozwojowi indywidualnego. Obejmuje trzy jednostki lekcyjne i ma na celu dostarczenie uczniom motywacji do osobistego, integralnego rozwoju.
Celem zajęć jest pokazanie, że w tradycyjne Andrzejki można bawić się po chrześcijańsku. Odwołanie się do pragnień dzieci i utwierdzenie ich w przekonaniu, że jeśli Jezus pobłogosławi nasze szlachetne pragnienia, staną się one rzeczywistością.
Celem zajęć jest pokazanie, że w tradycyjne Andrzejki można bawić się po chrześcijańsku. Odwołanie się do pragnień dzieci i utwierdzenie ich w przekonaniu, że jeśli Jezus pobłogosławi nasze szlachetne pragnienia, staną się one rzeczywistością.
Logo źródła: arrupe Centrum Arrupe
Celem zajęć jest uświadomienie uczniom, że obraz Boga, jaki mają w głowie niekoniecznie jest obrazem prawdziwego, miłosiernego Boga. Ponadto nauczyciel zachęca do refleksji nad podejmowaniem decyzji w chwilach trudnych i zapoznaje z niektórymi regułami rozeznawania duchów według św. Ignacego z Loyoli.
Celem zajęć jest uświadomienie uczniom, że obraz Boga, jaki mają w głowie niekoniecznie jest obrazem prawdziwego, miłosiernego Boga. Ponadto nauczyciel zachęca do refleksji nad podejmowaniem decyzji w chwilach trudnych i zapoznaje z niektórymi regułami rozeznawania duchów według św. Ignacego z Loyoli.
Logo źródła: arrupe Centrum Arrupe
Celem metody jest wprowadzenie do dyskusji na temat wartości chronionych przez społeczeństwo i zasad w nim panujących, na temat wolności w wyrażaniu indywidualnych przekonań i szanowaniu poglądów innych. Metoda może być wprowadzeniem w historię słynnych paragwajskich redukcji jezuickich (zob. materiały pod tekstem) albo przygotować do lekcji o "Państwie Bożym" św. Augustyna.
Celem metody jest wprowadzenie do dyskusji na temat wartości chronionych przez społeczeństwo i zasad w nim panujących, na temat wolności w wyrażaniu indywidualnych przekonań i szanowaniu poglądów innych. Metoda może być wprowadzeniem w historię słynnych paragwajskich redukcji jezuickich (zob. materiały pod tekstem) albo przygotować do lekcji o "Państwie Bożym" św. Augustyna.
Logo źródła: arrupe Centrum Arrupe
Celem zajęć jest nauka postawy odpowiedzialności poprzez doświadczenie. Zajęcia składają się z wprowadzenia (45 min) opartego na Teorii Wielorakiej Inteligencji Howarda Gardnera, z prezentacji w grupach (45 min) oraz pracy domowej.
Celem zajęć jest nauka postawy odpowiedzialności poprzez doświadczenie. Zajęcia składają się z wprowadzenia (45 min) opartego na Teorii Wielorakiej Inteligencji Howarda Gardnera, z prezentacji w grupach (45 min) oraz pracy domowej.
Logo źródła: arrupe Centrum Arrupe
Celem dyskusji panelowej, jaką proponuję przeprowadzić w klasie, jest lepsze zrozumienie określenia "być sobą" oraz zainspirowanie uczniów do refleksji nad znaczeniem wierności sobie w codziennym postępowaniu. Uczniowie nauczą się także uzasadniania przyjętego stanowiska i uporządkowanej dyskusji.
Celem dyskusji panelowej, jaką proponuję przeprowadzić w klasie, jest lepsze zrozumienie określenia "być sobą" oraz zainspirowanie uczniów do refleksji nad znaczeniem wierności sobie w codziennym postępowaniu. Uczniowie nauczą się także uzasadniania przyjętego stanowiska i uporządkowanej dyskusji.
Logo źródła: arrupe Centrum Arrupe
Głównym celem zajęć jest refleksja nad posiadanymi umiejętnościami, wiedzą i osiągnięciami, które mogą się przydać w pracy dla instytucji o nazwie "Królestwo Boże" oraz uświadomienie sobie wartości, jaką każdy człowiek stanowi dla wspólnoty.
Głównym celem zajęć jest refleksja nad posiadanymi umiejętnościami, wiedzą i osiągnięciami, które mogą się przydać w pracy dla instytucji o nazwie "Królestwo Boże" oraz uświadomienie sobie wartości, jaką każdy człowiek stanowi dla wspólnoty.
Logo źródła: arrupe Centrum Arrupe
Celem zajęć jest uruchomienie twórczego myślenia i stworzenie uczniom okazji do podzielenia się tym, co mają do zaoferowania innym. Każdy pragnie sprawić komuś radość i ma wiele do dania. Zajęciami można rozpocząć lekcję o pierwszych gminach chrześcijańskich, gdzie wszystko było wspólne i zachęcić do refleksji nad zdaniem "darmo otrzymaliście, darmo dawajcie" (Mt 10,8).
Celem zajęć jest uruchomienie twórczego myślenia i stworzenie uczniom okazji do podzielenia się tym, co mają do zaoferowania innym. Każdy pragnie sprawić komuś radość i ma wiele do dania. Zajęciami można rozpocząć lekcję o pierwszych gminach chrześcijańskich, gdzie wszystko było wspólne i zachęcić do refleksji nad zdaniem "darmo otrzymaliście, darmo dawajcie" (Mt 10,8).
Logo źródła: arrupe Centrum Arrupe
Celem zajęć jest stworzenie uczniom okazji do refleksji nad sensem własnego życia podejmując problem śmierci, uchodzący dziś za temat tabu: jak chcieliby być pamiętani przez innych? Nauczyciel wykorzystuje atmosferę Dnia Zmarłych do tego, by uczeń postawił się w sytuacji osoby, której życie dobiega końca. Jak chciałby to życie przeżyć i jakie słowa chciałby usłyszeć na swoim własnym pogrzebie?
Celem zajęć jest stworzenie uczniom okazji do refleksji nad sensem własnego życia podejmując problem śmierci, uchodzący dziś za temat tabu: jak chcieliby być pamiętani przez innych? Nauczyciel wykorzystuje atmosferę Dnia Zmarłych do tego, by uczeń postawił się w sytuacji osoby, której życie dobiega końca. Jak chciałby to życie przeżyć i jakie słowa chciałby usłyszeć na swoim własnym pogrzebie?
Logo źródła: arrupe Centrum Arrupe
Celem zajęć jest lepsze poznanie się uczniów, okazja do wyrażenia siebie w formie plastycznej oraz wprowadzenie do refleksji nad otwartością wobec innych i nad sensem świadczenia życiem o tym kim się jest i czym się żyje.
Celem zajęć jest lepsze poznanie się uczniów, okazja do wyrażenia siebie w formie plastycznej oraz wprowadzenie do refleksji nad otwartością wobec innych i nad sensem świadczenia życiem o tym kim się jest i czym się żyje.
Logo źródła: Przewodnik Katolicki ks. Krzysztof Michalczak, Małgorzata Szewczyk / "Przewodnik Katolicki"
Nie można upierać się przy starych schematach czy wypracowanych w przeszłości modelach tej duszpasterskiej troski. Trzeba je dostosowywać do zmieniających się warunków - mówi nowy sekretarz KEP bp Wojciech Polak.
Nie można upierać się przy starych schematach czy wypracowanych w przeszłości modelach tej duszpasterskiej troski. Trzeba je dostosowywać do zmieniających się warunków - mówi nowy sekretarz KEP bp Wojciech Polak.
Sukces wyborczy Ruchu Palikota sprawił, że Kościołowi zaczęto przypisywać główną rolę w jego wypromowaniu. Wśród komentatorów obwieszczających, że bez polskich biskupów ten wynik byłby niemożliwy pojawiły się również głosy wzywające Episkopat do konkretnych kroków... - komentarz Jacka Prusaka SJ.
Sukces wyborczy Ruchu Palikota sprawił, że Kościołowi zaczęto przypisywać główną rolę w jego wypromowaniu. Wśród komentatorów obwieszczających, że bez polskich biskupów ten wynik byłby niemożliwy pojawiły się również głosy wzywające Episkopat do konkretnych kroków... - komentarz Jacka Prusaka SJ.
ksplawinski / artykuł nadesłany
Niestety fala uczniów, wypisujących się z katechezy przeze mnie prowadzonej w szkole średniej, się powiększa. Dlaczego? Kto by pomyślał, że powodem może być sytuacja, która nastąpiła na moich lekcjach na początku roku szkolnego 2011/2012.
Niestety fala uczniów, wypisujących się z katechezy przeze mnie prowadzonej w szkole średniej, się powiększa. Dlaczego? Kto by pomyślał, że powodem może być sytuacja, która nastąpiła na moich lekcjach na początku roku szkolnego 2011/2012.
KAI/im
O roli i posłudze katechety w szkole, który swoim życiem i przykładem wpływa na kształtowanie serc i umysłów młodego pokolenia mówił bp Grzegorz Balcerek podczas Mszy św., odprawianej 10 września, w ramach Archidiecezjalnego Dnia Katechetycznego, w kościele pw. Nawiedzenia NMP. W największej poznańskiej świątyni na Ratajach zainaugurowano nowy rok szkolny i katechetyczny w archidiecezji poznańskiej.
O roli i posłudze katechety w szkole, który swoim życiem i przykładem wpływa na kształtowanie serc i umysłów młodego pokolenia mówił bp Grzegorz Balcerek podczas Mszy św., odprawianej 10 września, w ramach Archidiecezjalnego Dnia Katechetycznego, w kościele pw. Nawiedzenia NMP. W największej poznańskiej świątyni na Ratajach zainaugurowano nowy rok szkolny i katechetyczny w archidiecezji poznańskiej.
Katecheza nie może być redukowana jedynie do dawania wiedzy. Trzeba pokazywać człowiekowi znaczenie życie nadprzyrodzonego, bez którego nigdy nie osiągnie on szczęścia - mówił bp Piotr Jarecki podczas Mszy św. do katechetów archidiecezji warszawskiej, zgromadzonych w kościele seminaryjnym na dorocznej odprawie przed nowym rokiem szkolnym.
Katecheza nie może być redukowana jedynie do dawania wiedzy. Trzeba pokazywać człowiekowi znaczenie życie nadprzyrodzonego, bez którego nigdy nie osiągnie on szczęścia - mówił bp Piotr Jarecki podczas Mszy św. do katechetów archidiecezji warszawskiej, zgromadzonych w kościele seminaryjnym na dorocznej odprawie przed nowym rokiem szkolnym.
KAI / wm
Od 17 sierpnia 250 biskupów z całego świata będzie głosić katechezy młodym uczestnikom 26. Światowych Dni Młodzieży w Madrycie. Organizatorzy zaplanowali 30 grup językowych, w tym również języka polskiego. Katechezy będzie głosić siedmiu biskupów z Polski a tematyka będzie nawiązywała do hasła tegorocznego spotkania: "Zakorzenieni i zbudowani na Chrystusie, mocni w wierze".
Od 17 sierpnia 250 biskupów z całego świata będzie głosić katechezy młodym uczestnikom 26. Światowych Dni Młodzieży w Madrycie. Organizatorzy zaplanowali 30 grup językowych, w tym również języka polskiego. Katechezy będzie głosić siedmiu biskupów z Polski a tematyka będzie nawiązywała do hasła tegorocznego spotkania: "Zakorzenieni i zbudowani na Chrystusie, mocni w wierze".
KAI / psd
Katecheza postrzegana na tle wyzwań nowej ewangelizacji była jednym z tematów 355. zebrania plenarnego Episkopatu w Licheniu. Bp Marek Mendyk, przewodniczący komisji wychowania Episkopatu powiedział, że obecność katechezy w szkole jest bardzo istotna, gdyż pokazuje, że wiara może współgrać z wiedzą przekazywaną na innych lekcjach, jednak wciąż wiele problemów jest do załatwienia.
Katecheza postrzegana na tle wyzwań nowej ewangelizacji była jednym z tematów 355. zebrania plenarnego Episkopatu w Licheniu. Bp Marek Mendyk, przewodniczący komisji wychowania Episkopatu powiedział, że obecność katechezy w szkole jest bardzo istotna, gdyż pokazuje, że wiara może współgrać z wiedzą przekazywaną na innych lekcjach, jednak wciąż wiele problemów jest do załatwienia.
KAI / apio
Nowa ewangelizacja wymaga zintegrowania działań szkoły i parafii – powiedział KAI bp Andrzej Czaja, referując swe wystąpienie na 355. zebraniu plenarnym Konferencji Episkopatu w Licheniu. Jego zdaniem, katechezę szkolną winna wspierać równoległa katecheza prowadzona w parafii. Tam z kolei winna ona objąć nie tylko dzieci, ale też ich rodziców.
Nowa ewangelizacja wymaga zintegrowania działań szkoły i parafii – powiedział KAI bp Andrzej Czaja, referując swe wystąpienie na 355. zebraniu plenarnym Konferencji Episkopatu w Licheniu. Jego zdaniem, katechezę szkolną winna wspierać równoległa katecheza prowadzona w parafii. Tam z kolei winna ona objąć nie tylko dzieci, ale też ich rodziców.
Ten okres roku inspiruje do refleksji o młodzieży i jej relacji do religii i Kościoła. Jest to przecież czas pierwszych komunii dzieci, a więc doświadczenia inicjacji chrześcijańskiej. Jest to też miesiąc matur, czyli, m.in. punkt, kiedy młodzi ludzie, wymykają się bezpośredniemu wpływowi Kościoła.
Ten okres roku inspiruje do refleksji o młodzieży i jej relacji do religii i Kościoła. Jest to przecież czas pierwszych komunii dzieci, a więc doświadczenia inicjacji chrześcijańskiej. Jest to też miesiąc matur, czyli, m.in. punkt, kiedy młodzi ludzie, wymykają się bezpośredniemu wpływowi Kościoła.