Stanisław Łucarz SJ
Na nędzę człowieka wywołaną grzech Bóg odpowiada historią zbawienia, która bierze swój początek wraz z powołaniem Abrahama. Abraham nazywany jest ojcem wiary, bo rzeczywiście jego pierwszego Bóg uczy wiary prawdziwej, która nie polega na wierze w istnienie Boga, bo tak wierzy i szatan, i drży, ale polega przede wszystkim na zawierzeniu, na rzuceniu się w otchłań Bożych obietnic.
Na nędzę człowieka wywołaną grzech Bóg odpowiada historią zbawienia, która bierze swój początek wraz z powołaniem Abrahama. Abraham nazywany jest ojcem wiary, bo rzeczywiście jego pierwszego Bóg uczy wiary prawdziwej, która nie polega na wierze w istnienie Boga, bo tak wierzy i szatan, i drży, ale polega przede wszystkim na zawierzeniu, na rzuceniu się w otchłań Bożych obietnic.
Stanisław Łucarz SJ
Skutki grzechu pierworodnego, których człowiek doświadczył w raju i przy wygnaniu z niego, są tylko początkiem, niejako zapowiedzią ludzkiego dramatu, który grzech spowodował. Bardzo szybko ujawnia on w pełni swoją śmiercionośną naturę.
Skutki grzechu pierworodnego, których człowiek doświadczył w raju i przy wygnaniu z niego, są tylko początkiem, niejako zapowiedzią ludzkiego dramatu, który grzech spowodował. Bardzo szybko ujawnia on w pełni swoją śmiercionośną naturę.
Logo źródła: franciszkanie.tv o. Damian Basarab OFMConv
O tym, kto jest w centrum, o zaskakującym milczeniu, o braku świadka i ciążącym kamieniu. A także o przebaczeniu. O. Damian rozważa Słowo na V Niedzielę Wielkiego Postu.
O tym, kto jest w centrum, o zaskakującym milczeniu, o braku świadka i ciążącym kamieniu. A także o przebaczeniu. O. Damian rozważa Słowo na V Niedzielę Wielkiego Postu.
Logo źródła: franciszkanie.tv O. Piotr Kurek OFMConv i FranciszkanieTV
Koniec wędrówki, co jest wyrokiem wobec marnotrawnego syna, a także o otwartych ramionach Ojca. O. Piotr rozważa Słowo na sobotę 16 marca.
Koniec wędrówki, co jest wyrokiem wobec marnotrawnego syna, a także o otwartych ramionach Ojca. O. Piotr rozważa Słowo na sobotę 16 marca.
Stanisław Łucarz SJ
Mężczyzna dał swej żonie imię Ewa, bo ona stała się matką wszystkich żyjących. (Rdz 3,20)
Mężczyzna dał swej żonie imię Ewa, bo ona stała się matką wszystkich żyjących. (Rdz 3,20)
Logo źródła: franciszkanie.tv O. Piotr Kurek OFMConv i FranciszkanieTV
Wędrówka z dala od Ojca, ironia i konkurencja wobec propozycji Boga. O. Piotr OFMConv rozważa Słowo na 15 marca 2013 r.
Wędrówka z dala od Ojca, ironia i konkurencja wobec propozycji Boga. O. Piotr OFMConv rozważa Słowo na 15 marca 2013 r.
Stanisław Łucarz SJ
Wygnawszy zaś człowieka, Bóg postawił przed ogrodem Eden cherubów i połyskujące ostrze miecza, aby strzec drogi do drzewa życia. (Rdz 3,24)
Wygnawszy zaś człowieka, Bóg postawił przed ogrodem Eden cherubów i połyskujące ostrze miecza, aby strzec drogi do drzewa życia. (Rdz 3,24)
Logo źródła: franciszkanie.tv O. Piotr Kurek OFMConv i FranciszkanieTV
O nierozpoznaniu Boga, otwieranie Pisma bez otwarcia się na Jego obecność i o uwięzionej jaskółce. O. Piotr rozważa Słowo na czwartek 14 marca 2013 r.
O nierozpoznaniu Boga, otwieranie Pisma bez otwarcia się na Jego obecność i o uwięzionej jaskółce. O. Piotr rozważa Słowo na czwartek 14 marca 2013 r.
Logo źródła: franciszkanie.tv O. Piotr Kurek OFMConv i FranciszkanieTV
O tym, co jest inaczej, o sytuacji, która się nie zdarzy i o czym słyszymy od pierwszych kart Biblii. O. Piotr OFMConv rozważa Słowo na środę 13 marca 2013 r.
O tym, co jest inaczej, o sytuacji, która się nie zdarzy i o czym słyszymy od pierwszych kart Biblii. O. Piotr OFMConv rozważa Słowo na środę 13 marca 2013 r.
Stanisław Łucarz SJ
Bóg jest Miłością i nie przestaje nią być także wtedy, kiedy człowiek grzeszy. Wszystko w Bogu jest Miłością: i groźby, i kara, i gniew… Ostatecznie przez wszystko, nawet przez najczarniejsze chmury ta Miłość się przebija…
Bóg jest Miłością i nie przestaje nią być także wtedy, kiedy człowiek grzeszy. Wszystko w Bogu jest Miłością: i groźby, i kara, i gniew… Ostatecznie przez wszystko, nawet przez najczarniejsze chmury ta Miłość się przebija…
O. Piotr Kurek OFMConv i FranciszkanieTV
Obszary bez życia, tajemniczy strumień, prawy bok i o tym, na co godzi się Bóg. O. Piotr rozważa Słowo na wtorek 12 marca 2013 r.
Obszary bez życia, tajemniczy strumień, prawy bok i o tym, na co godzi się Bóg. O. Piotr rozważa Słowo na wtorek 12 marca 2013 r.
Stanisław Łucarz SJ
Utracona przez grzech relacja miłości z Bogiem, który jest Miłością, sprawia, że życie człowieka jest zagrożone bezsensem.
Utracona przez grzech relacja miłości z Bogiem, który jest Miłością, sprawia, że życie człowieka jest zagrożone bezsensem.
Logo źródła: franciszkanie.tv o. Piotra OFMConv
Urzędnik dzień później, to, co się dzieje i nasz brak odwagi. Rozważanie o. Piotra OFMConv na poniedziałek 11 marca 2013 r.
Urzędnik dzień później, to, co się dzieje i nasz brak odwagi. Rozważanie o. Piotra OFMConv na poniedziałek 11 marca 2013 r.
Stanisław Łucarz SJ
Wracamy do skutków grzechu pierworodnego, tym razem dla mężczyzny. Bóg mówi do niego: ponieważ zjadłeś z drzewa, co do którego dałem ci rozkaz w słowach: Nie będziesz z niego jeść - przeklęta niech będzie ziemia z twego powodu… To straszne słowa, ale w istocie jest to również skutek grzechu, który Bóg dopuszcza.
Wracamy do skutków grzechu pierworodnego, tym razem dla mężczyzny. Bóg mówi do niego: ponieważ zjadłeś z drzewa, co do którego dałem ci rozkaz w słowach: Nie będziesz z niego jeść - przeklęta niech będzie ziemia z twego powodu… To straszne słowa, ale w istocie jest to również skutek grzechu, który Bóg dopuszcza.
Stanisław Łucarz SJ
Bóg człowieka nie karze, choć tak to może zewnętrznie wyglądać. Tak naprawdę pozwala On doświadczyć skutków grzechu, a te są wystarczająco bolesne, że nie trzeba nic do nich dodawać.
Bóg człowieka nie karze, choć tak to może zewnętrznie wyglądać. Tak naprawdę pozwala On doświadczyć skutków grzechu, a te są wystarczająco bolesne, że nie trzeba nic do nich dodawać.
Zdanie ojca po powrocie syna, lekka przesada i o naszym oderwaniu się od Pana Boga. Słowo na IV Niedzielę Wielkiego Postu rozważa o. Piotr OFMConv.
Zdanie ojca po powrocie syna, lekka przesada i o naszym oderwaniu się od Pana Boga. Słowo na IV Niedzielę Wielkiego Postu rozważa o. Piotr OFMConv.
Logo źródła: franciszkanie.tv O. Tomasz Szymczak OFMConv i FranciszkanieTV
O pragnieniu Boga, pustym miejscu w Jego sercu i o wołaniu św. Franciszka na ulicach. A Dante na to: "Miłość, co wprawia w ruch słońce i gwiazdy". Rozważanie o. Tomasz u stóp grobu św. Franciszka w Asyżu. Franciszkańskie rozważania "Przyjmij Słowo - daj wiarę" na Wielki Post 2013.
O pragnieniu Boga, pustym miejscu w Jego sercu i o wołaniu św. Franciszka na ulicach. A Dante na to: "Miłość, co wprawia w ruch słońce i gwiazdy". Rozważanie o. Tomasz u stóp grobu św. Franciszka w Asyżu. Franciszkańskie rozważania "Przyjmij Słowo - daj wiarę" na Wielki Post 2013.
Stanisław Łucarz SJ
Raz jeszcze przyjrzyjmy się Bożej delikatności, gdy przychodzi do człowieka po grzechu. Bóg najpierw pozwala usłyszeć swoje kroki w ogrodzie, a więc oznajmia przezornie swoje nadejście, aby człowiek mógł się ukryć i mieć jakieś poczucie bezpieczeństwa.
Raz jeszcze przyjrzyjmy się Bożej delikatności, gdy przychodzi do człowieka po grzechu. Bóg najpierw pozwala usłyszeć swoje kroki w ogrodzie, a więc oznajmia przezornie swoje nadejście, aby człowiek mógł się ukryć i mieć jakieś poczucie bezpieczeństwa.
Tomasz Szymczak OFMConv
Co powiedzieć po grzechu, smutny św. Franciszek, wiosna, lilie i oliwka, trzeci Ojciec Kościoła i o tym, że każdy z nas ma inny zapach. A na dodatek zeschły liść... O. Tomasz rozważa Słowo na piątek 8 marca 2013 r.
Co powiedzieć po grzechu, smutny św. Franciszek, wiosna, lilie i oliwka, trzeci Ojciec Kościoła i o tym, że każdy z nas ma inny zapach. A na dodatek zeschły liść... O. Tomasz rozważa Słowo na piątek 8 marca 2013 r.
Stanisław Łucarz SJ
A teraz coś o karze Boskiej. Bóg zawsze jest Miłością, także wtedy, kiedy karze. Słowo “kara" można odnieść do działania Boga tylko w znaczeniu przenośnym. Zewnętrznie - po ludzku - wygląda ono niekiedy na karę, ale w swej głębi zawsze jest łaską. Wielkim błędem jest rozumienie kary Bożej na wzór kar ludzkich, nawet tych najsprawiedliwszych. Kara ludzka zawsze ma coś z odwetu albo wprost nim jest.
A teraz coś o karze Boskiej. Bóg zawsze jest Miłością, także wtedy, kiedy karze. Słowo “kara" można odnieść do działania Boga tylko w znaczeniu przenośnym. Zewnętrznie - po ludzku - wygląda ono niekiedy na karę, ale w swej głębi zawsze jest łaską. Wielkim błędem jest rozumienie kary Bożej na wzór kar ludzkich, nawet tych najsprawiedliwszych. Kara ludzka zawsze ma coś z odwetu albo wprost nim jest.