Stanisław Łucarz SJ
Na nędzę człowieka wywołaną grzech Bóg odpowiada historią zbawienia, która bierze swój początek wraz z powołaniem Abrahama. Abraham nazywany jest ojcem wiary, bo rzeczywiście jego pierwszego Bóg uczy wiary prawdziwej, która nie polega na wierze w istnienie Boga, bo tak wierzy i szatan, i drży, ale polega przede wszystkim na zawierzeniu, na rzuceniu się w otchłań Bożych obietnic.
Stanisław Łucarz SJ
Skutki grzechu pierworodnego, których człowiek doświadczył w raju i przy wygnaniu z niego, są tylko początkiem, niejako zapowiedzią ludzkiego dramatu, który grzech spowodował. Bardzo szybko ujawnia on w pełni swoją śmiercionośną naturę.
O tym, kto jest w centrum, o zaskakującym milczeniu, o braku świadka i ciążącym kamieniu. A także o przebaczeniu. O. Damian rozważa Słowo na V Niedzielę Wielkiego Postu.
Koniec wędrówki, co jest wyrokiem wobec marnotrawnego syna, a także o otwartych ramionach Ojca. O. Piotr rozważa Słowo na sobotę 16 marca.
Stanisław Łucarz SJ
Mężczyzna dał swej żonie imię Ewa, bo ona stała się matką wszystkich żyjących. (Rdz 3,20)
Wędrówka z dala od Ojca, ironia i konkurencja wobec propozycji Boga. O. Piotr OFMConv rozważa Słowo na 15 marca 2013 r.
Stanisław Łucarz SJ
Wygnawszy zaś człowieka, Bóg postawił przed ogrodem Eden cherubów i połyskujące ostrze miecza, aby strzec drogi do drzewa życia. (Rdz 3,24)
O nierozpoznaniu Boga, otwieranie Pisma bez otwarcia się na Jego obecność i o uwięzionej jaskółce. O. Piotr rozważa Słowo na czwartek 14 marca 2013 r.
O tym, co jest inaczej, o sytuacji, która się nie zdarzy i o czym słyszymy od pierwszych kart Biblii. O. Piotr OFMConv rozważa Słowo na środę 13 marca 2013 r.
Stanisław Łucarz SJ
Bóg jest Miłością i nie przestaje nią być także wtedy, kiedy człowiek grzeszy. Wszystko w Bogu jest Miłością: i groźby, i kara, i gniew… Ostatecznie przez wszystko, nawet przez najczarniejsze chmury ta Miłość się przebija…
O. Piotr Kurek OFMConv i FranciszkanieTV
Obszary bez życia, tajemniczy strumień, prawy bok i o tym, na co godzi się Bóg. O. Piotr rozważa Słowo na wtorek 12 marca 2013 r.
Stanisław Łucarz SJ
Utracona przez grzech relacja miłości z Bogiem, który jest Miłością, sprawia, że życie człowieka jest zagrożone bezsensem.
Urzędnik dzień później, to, co się dzieje i nasz brak odwagi. Rozważanie o. Piotra OFMConv na poniedziałek 11 marca 2013 r.
Stanisław Łucarz SJ
Wracamy do skutków grzechu pierworodnego, tym razem dla mężczyzny. Bóg mówi do niego: ponieważ zjadłeś z drzewa, co do którego dałem ci rozkaz w słowach: Nie będziesz z niego jeść - przeklęta niech będzie ziemia z twego powodu… To straszne słowa, ale w istocie jest to również skutek grzechu, który Bóg dopuszcza.
Stanisław Łucarz SJ
Bóg człowieka nie karze, choć tak to może zewnętrznie wyglądać. Tak naprawdę pozwala On doświadczyć skutków grzechu, a te są wystarczająco bolesne, że nie trzeba nic do nich dodawać.
Zdanie ojca po powrocie syna, lekka przesada i o naszym oderwaniu się od Pana Boga. Słowo na IV Niedzielę Wielkiego Postu rozważa o. Piotr OFMConv.
O pragnieniu Boga, pustym miejscu w Jego sercu i o wołaniu św. Franciszka na ulicach. A Dante na to: "Miłość, co wprawia w ruch słońce i gwiazdy". Rozważanie o. Tomasz u stóp grobu św. Franciszka w Asyżu. Franciszkańskie rozważania "Przyjmij Słowo - daj wiarę" na Wielki Post 2013.
Stanisław Łucarz SJ
Raz jeszcze przyjrzyjmy się Bożej delikatności, gdy przychodzi do człowieka po grzechu. Bóg najpierw pozwala usłyszeć swoje kroki w ogrodzie, a więc oznajmia przezornie swoje nadejście, aby człowiek mógł się ukryć i mieć jakieś poczucie bezpieczeństwa.
Tomasz Szymczak OFMConv
Co powiedzieć po grzechu, smutny św. Franciszek, wiosna, lilie i oliwka, trzeci Ojciec Kościoła i o tym, że każdy z nas ma inny zapach. A na dodatek zeschły liść... O. Tomasz rozważa Słowo na piątek 8 marca 2013 r.
Stanisław Łucarz SJ
A teraz coś o karze Boskiej. Bóg zawsze jest Miłością, także wtedy, kiedy karze. Słowo “kara" można odnieść do działania Boga tylko w znaczeniu przenośnym. Zewnętrznie - po ludzku - wygląda ono niekiedy na karę, ale w swej głębi zawsze jest łaską. Wielkim błędem jest rozumienie kary Bożej na wzór kar ludzkich, nawet tych najsprawiedliwszych. Kara ludzka zawsze ma coś z odwetu albo wprost nim jest.
{{ article.source.name }}
{{ article.source_text }}
{{ article.source.name }}
{{ article.source_text }}
{{ article.description }}