PAP/mk
Im wcześniej dzieci zaczynają korzystać z serwisów społecznościowych, tym większe jest ryzyko, że będą się zachowywać agresywnie, albo staną się ofiarami molestowania seksualnego - takie wyniki przynoszą badania amerykańskich naukowców, którzy we wnioskach postulują wprowadzenie konsekwentnej blokady wiekowej dla korzystających z tego typu stron.
PAP / pk
Zmiana czasu to temat, który przez ostatnie lata budził spekulacje. Ponieważ informacja z 2018 roku o całkowitym odejściu od zmiany czasu okazała się przedwczesna, zegarki będziemy przestawiać przynajmniej przez kolejne pięć lat. Informujemy, kiedy nastąpi zmiana czasu z letniego na zimowy w 2021 roku.
PAP / ml
6 milionów lat temu ludzki mózg powiększył się, by od końca ostatniej epoki lodowcowej znów zmniejszyć swoją objętość. Wyniki badań zaskoczyły uczonych.
PAP / ml
Ślady destrukcyjnej działalności człowieka zostały zaobserwowane przez naukowców na południowej półkuli. Okazuje się, że wypalanie lasów spowodowało zanieczyszczenie tak duże, że jego efekty widoczne są do dzisiaj.
PAP/ kb
Istnieje planeta poza naszą galaktyką? Orbitalny teleskop Chandra X-Ray wykrył oznaki mogące doprowadzić do odkrycia pierwszej z nich.
PAP / tk
Na zachodzie Norwegii, pod półwyspem Stadlandet powstanie pierwszy na świecie tunel dla statków. Konstrukcja umożliwi statkom bezpieczną przeprawę bez konieczności wypływania na otwarte morze. Koszt budowy tunelu wyniesie ok. 350 mln euro.
interia.com / tk
Astronomowie z Uniwersytetu Hawajskiego odkryli niezwykle młodą planetę 2M0437b. Badacze przypuszczają, że obiekt może mieć zaledwie kilka milionów lat i powstał mniej więcej w czasie wyłonienia się głównych hawajskich wysp z oceanu.
PAP / ml
Polski astronom Kacper Wierzchoś, pracujący w programie obrony planetarnej NASA w obserwatorium Mount Lemmon w Arizonie w USA, odkrył kilka dni temu swoją trzecią, nieznaną wcześniej kometę - poinformował naukowiec PAP.
PAP / tk
Enrico Amico, który prowadzi badania nad ludzkim mózgiem twierdzi, że każdy człowiek ma unikatowy wzorzec aktywności mózgu dzięki neuronalnym połączeniom. Choć wzory tych połączeń zmieniają się w czasie - to pozwalają rozpoznać poszczególnych ludzi i diagnozować choroby.
"Niebezpiecznik" / ml
Od czerwca tego roku strona internetowa Plusa posiadała lukę dzięki której każdy mógł pobrać wrażliwe dane osobowe klientów tej sieci. Wystarczyło znać jej numer telefonu.
PAP / dzienniknaukowy.pl / tk
Chirurdzy z Nowego Jorku przeszczepili człowiekowi nerkę pobraną z genetycznie zmodyfikowanej świni. Ludzki organizm nie odrzucił narządu i podjął swoje funkcje. Udany przeczep świńskiej nerki może być przełomem w transplantologii.
PAP / tk
Naukowcy z Japonii odkryli bakterię, która potrafi rozkładać zaśmiecający środowisko PET i jednocześnie produkować biodegradowalny plastik.
PAP / ml
Nowe ognisko Covid-19 na północy Chin wpływa na program kosmiczny ChRL, wstrzymując prace nad rakietą do wynoszenia satelitów Kuaizhou 1A. Zespół testujący rakietę został umieszczony w „półlockdownie” – podał w środę dziennik „South China Morning Post”.
PAP / ml
Facebook zamierza ogłosić wkrótce zmianę nazwy firmy - podał w środę branżowy portal The Verge. Zmiana będzie dotyczyć jedynie spółki, a nie portalu, ale ma zasygnalizować zwrot w polityce koncernu i odejście od skupienia na mediach społecznościowych.
PAP / tk
W pobliżu hiszpańskiej Kordoby archeologowie odkryli ruiny teatru wybudowanego przez Rzymian. Badacze szacują, że budowla powstała w IV w. przed Chrystusem.
interia.pl / o2.pl / ml
Jeśli okaże się, że to prawda, będzie to prawdopodobnie największe odkrycie archeologiczne wszechczasów.
PAP / tk
Astronomowie z Australii wykryli zaskakujący sygnał radiowy pochodzący z ze środka Drogi Mlecznej. Fale nie pasują do żadnego znanego obiektu.
PAP / ml
Liczba osób, które zmarły na gruźlicę wzrosła na świecie po raz pierwszy od 10 lat - poinformowała w czwartek Światowa Organizacja Zdrowia (WHO). Stało się tak głównie dlatego, że mniej osób zbadano i skierowano na leczenie, ponieważ środki zostały przeznaczone na walkę z pandemią Covid-19.
auto-swiat.pl / focus.pl / tk
Słowacka firma Klein Vision, którą założył profesor Stefan Klein stworzyła AirCar Prototype 1. Jest to pierwszy model latającego samochodu, który łączy w sobie zarówno jazdę po ulicy, jak i lot po niebie.
spidersweb.pl / tk
Naukowcy dostrzegli układ planetarny, który może odzwierciedlać nasz Układ Słoneczny za kilka miliardów lat. Słońce będzie miało wtedy rozmiary Ziemi, a wokół niego będzie krążył Jowisz.