KAI / kw
Jak zwykle na początku roku szkolnego wraca temat obecności religii w szkole. Być może podczas jakiegoś spotkania ze znajomymi zacznie się dyskusja na ten temat. Oto 10 najpopularniejszych mitów, z którymi przyjdzie ci się zmierzyć:
Jak zwykle na początku roku szkolnego wraca temat obecności religii w szkole. Być może podczas jakiegoś spotkania ze znajomymi zacznie się dyskusja na ten temat. Oto 10 najpopularniejszych mitów, z którymi przyjdzie ci się zmierzyć:
KAI / pk
Porozumienie pomiędzy Konferencją Episkopatu Polski oraz Ministrem Edukacji Narodowej w sprawie kwalifikacji wymaganych od nauczycieli religii podpisano 31 maja.
Porozumienie pomiędzy Konferencją Episkopatu Polski oraz Ministrem Edukacji Narodowej w sprawie kwalifikacji wymaganych od nauczycieli religii podpisano 31 maja.
KAI / kw
Lekcje religii w szkole są dobrowolne. Odbywają się na życzenie rodziców lub pełnoletnich uczniów. Jakie są więc wyniki tych wyborów, swoistego "referendum"?
Lekcje religii w szkole są dobrowolne. Odbywają się na życzenie rodziców lub pełnoletnich uczniów. Jakie są więc wyniki tych wyborów, swoistego "referendum"?
KAI / pk
Walka z religią w szkole jest atakiem na wychowanie i kształt przyszłego życia społecznego - uważa biskup Henryk Tomasik, członek Komisji Wychowania Katolickiego KEP.
Walka z religią w szkole jest atakiem na wychowanie i kształt przyszłego życia społecznego - uważa biskup Henryk Tomasik, członek Komisji Wychowania Katolickiego KEP.
PAP / Nasz Dziennik / kw
O obecność krzyża we wszystkich salach w szkole apelował bp Marek Mendyk, szef Komisji Wychowania Katolickiego Konferencji Episkopatu Polskiego - informuje "Nasz Dziennik".
O obecność krzyża we wszystkich salach w szkole apelował bp Marek Mendyk, szef Komisji Wychowania Katolickiego Konferencji Episkopatu Polskiego - informuje "Nasz Dziennik".
KAI / rj
O doniosłości pamięci w uprawianiu teologii i o odkrywaniu ciągle na nowo dróg prowadzących lud Boży do Pana mówił Franciszek w orędziu wideo do uczestników międzynarodowego kongresu teologicznego w Buenos Aires. Podkreślił, że teologię należy uprawiać na kolanach przed ołtarzem refleksji oraz "z radością i nadzieją".
O doniosłości pamięci w uprawianiu teologii i o odkrywaniu ciągle na nowo dróg prowadzących lud Boży do Pana mówił Franciszek w orędziu wideo do uczestników międzynarodowego kongresu teologicznego w Buenos Aires. Podkreślił, że teologię należy uprawiać na kolanach przed ołtarzem refleksji oraz "z radością i nadzieją".
PAP / rj
Nauczanie religii w szkołach nie jest rozwiązaniem doskonałym, powinno być inaczej: jedna lekcja religii w szkole, druga w parafii - mówi PAP redaktor naczelny kwartalnika "Więź" Zbigniew Nosowski. - Dramatem jest to, że wielu duchownych uznaje formację religijną za odfajkowaną, bo są szkolne lekcje religii - dodaje.
Nauczanie religii w szkołach nie jest rozwiązaniem doskonałym, powinno być inaczej: jedna lekcja religii w szkole, druga w parafii - mówi PAP redaktor naczelny kwartalnika "Więź" Zbigniew Nosowski. - Dramatem jest to, że wielu duchownych uznaje formację religijną za odfajkowaną, bo są szkolne lekcje religii - dodaje.
"W obliczu kryzysu rodziny, lekcje religii w szkole są bardzo często jedynym miejscem i jedyną szansą na to, aby młody człowiek mógł usłyszeć i doświadczyć Boga. Nie zabierajmy im tej szansy" - mówi dyrektor szkoły.
"W obliczu kryzysu rodziny, lekcje religii w szkole są bardzo często jedynym miejscem i jedyną szansą na to, aby młody człowiek mógł usłyszeć i doświadczyć Boga. Nie zabierajmy im tej szansy" - mówi dyrektor szkoły.
KAI / rj
Ponad 500 osób - katechetów świeckich, sióstr zakonnych i księży wzięło w dniach 27-28 sierpnia udział w 45. Wrocławskich Dniach Duszpasterskich. Jubileuszowa edycja wydarzenia nawiązywała do wieloletniej tradycji sympozjum, ale było w niej również miejsce na nowości.
Ponad 500 osób - katechetów świeckich, sióstr zakonnych i księży wzięło w dniach 27-28 sierpnia udział w 45. Wrocławskich Dniach Duszpasterskich. Jubileuszowa edycja wydarzenia nawiązywała do wieloletniej tradycji sympozjum, ale było w niej również miejsce na nowości.
Logo źródła: America Magazine Joe Paprocki / kw
"Poprawmy stan edukacji religijnej. Kościół zbyt często jest jak kiepski lekarz, wypisujący recepty jeszcze przed zbadaniem pacjenta". - o katechezie w Stanach pisze Joe Paprocki.
"Poprawmy stan edukacji religijnej. Kościół zbyt często jest jak kiepski lekarz, wypisujący recepty jeszcze przed zbadaniem pacjenta". - o katechezie w Stanach pisze Joe Paprocki.
Biuro Prasowe KEP / rj
Z danych przedstawionych dziś przez Instytut Statystyki Kościoła Katolickiego w Polsce wynika, że ponad 80% Polaków akceptuje nauczanie religii w szkole.
Z danych przedstawionych dziś przez Instytut Statystyki Kościoła Katolickiego w Polsce wynika, że ponad 80% Polaków akceptuje nauczanie religii w szkole.
KAI / slo
Żyjemy w ustroju demokratycznym, a zatem rodzice mają niezbywalne prawo decydować o uczęszczaniu, bądź nieuczęszczaniu dziecka na lekcje religii - podkreślił bp Marek Mendyk, przewodniczący Komisji Wychowania Katolickiego KEP podczas konferencji: "Nauczanie religii w szkole - 25 lat doświadczeń", która odbyła się w piątek w siedzibie Sekretariatu Episkopatu Polski.
Żyjemy w ustroju demokratycznym, a zatem rodzice mają niezbywalne prawo decydować o uczęszczaniu, bądź nieuczęszczaniu dziecka na lekcje religii - podkreślił bp Marek Mendyk, przewodniczący Komisji Wychowania Katolickiego KEP podczas konferencji: "Nauczanie religii w szkole - 25 lat doświadczeń", która odbyła się w piątek w siedzibie Sekretariatu Episkopatu Polski.
Politycy i media mają duży interes w tym, by przejąć debatę o katechezie. Sprowadzić ten problem do kwestii finansowania Kościoła. A przy okazji odwrócić naszą uwagę od realnych problemów. Co zrobić, by tak się nie stało?
Politycy i media mają duży interes w tym, by przejąć debatę o katechezie. Sprowadzić ten problem do kwestii finansowania Kościoła. A przy okazji odwrócić naszą uwagę od realnych problemów. Co zrobić, by tak się nie stało?
Biuro Prasowe Konferencji Episkopatu Polski / rj
Komisja Wychowania Katolickiego KEP Instytut Statystyki Kościoła Katolickiego oraz Biuro Prasowe Konferencji Episkopatu Polski zapraszają 28 sierpnia (piątek) o godz. 10.30 na konferencję prasową: "Nauczanie religii w szkole - 25 lat doświadczeń".
Komisja Wychowania Katolickiego KEP Instytut Statystyki Kościoła Katolickiego oraz Biuro Prasowe Konferencji Episkopatu Polski zapraszają 28 sierpnia (piątek) o godz. 10.30 na konferencję prasową: "Nauczanie religii w szkole - 25 lat doświadczeń".
Nie ma takiej ustawy, ani rozporządzenia, które mówiłoby o katechezie w szkole. Podobnie przedmiot "religia" nie jest równoprawnym przedmiotem. To o co w końcu chodzi? Uczymy w szkole religii czy katechizujemy? Jesteśmy ewangelizatorami, czy wychowawcami bez praw do wychowywania?
Nie ma takiej ustawy, ani rozporządzenia, które mówiłoby o katechezie w szkole. Podobnie przedmiot "religia" nie jest równoprawnym przedmiotem. To o co w końcu chodzi? Uczymy w szkole religii czy katechizujemy? Jesteśmy ewangelizatorami, czy wychowawcami bez praw do wychowywania?
ks. Stefan Radziszewski
"Dziwią mnie próby wyrzucenia katechezy z naszych szkół. Bo problemem katechezy nie jest miejsce: szkoła lub sala przykościelna. Problemem nie jest nawet jej finansowanie".
"Dziwią mnie próby wyrzucenia katechezy z naszych szkół. Bo problemem katechezy nie jest miejsce: szkoła lub sala przykościelna. Problemem nie jest nawet jej finansowanie".
KAI / kw
Szkoła nie jest w stanie wypełnić w sposób wyczerpujący wszystkich zadań katechezy - podkreślił Abp Józef Górzyński.
Szkoła nie jest w stanie wypełnić w sposób wyczerpujący wszystkich zadań katechezy - podkreślił Abp Józef Górzyński.
Czy "edukacja religijna" będzie faktyczną katechezą, a nie czymś jeszcze mniej ważnym niż lekcja wuefu? Czy ktoś się w ogóle zastanawia, jak dużym obciążeniem dla społecznej wiarygodności Kościoła jest coś takiego jak powszechnie lekceważona katecheza?
Czy "edukacja religijna" będzie faktyczną katechezą, a nie czymś jeszcze mniej ważnym niż lekcja wuefu? Czy ktoś się w ogóle zastanawia, jak dużym obciążeniem dla społecznej wiarygodności Kościoła jest coś takiego jak powszechnie lekceważona katecheza?
PAP / ptt
Były minister edukacji broni decyzji o wprowadzeniu religii do szkół. Należy jednak nadzorować pracę katechetów - mówi "Rzeczpospolitej" prof. Henryk Samsonowicz.
Były minister edukacji broni decyzji o wprowadzeniu religii do szkół. Należy jednak nadzorować pracę katechetów - mówi "Rzeczpospolitej" prof. Henryk Samsonowicz.
KAI / ptt
Komitet inicjatywy ustawodawczej o zmianie ustawy o systemie oświaty zbiera podpisy pod projektem nowelizacji, na skutek której polskie państwo miałoby wycofać się z finansowania ze środków publicznych religii w szkołach. Tymczasem w zdecydowanej większości krajów, tak w Europie, jak i w samej Unii Europejskiej religia w szkołach publicznych jest nauczana i finansowana ze środków publicznych.
Komitet inicjatywy ustawodawczej o zmianie ustawy o systemie oświaty zbiera podpisy pod projektem nowelizacji, na skutek której polskie państwo miałoby wycofać się z finansowania ze środków publicznych religii w szkołach. Tymczasem w zdecydowanej większości krajów, tak w Europie, jak i w samej Unii Europejskiej religia w szkołach publicznych jest nauczana i finansowana ze środków publicznych.